Industry Wire

Geplaatst door ORTEC | adscience

Verbetering van beste Demand Side Platform 2018

ORTEC | adscience bundelt krachten met digitalAudience

ORTEC | adscience is een samenwerking aangegaan met digitalAudience, specialist in digitale marketing-technologie. Deze combinatie heeft ervoor gezorgd dat het Demand Side Platform (DSP) van ORTEC | adscience is uitgebreid met nog meer mogelijkheden om online reclamecampagnes te optimaliseren.

Het DSP van ORTEC werd eerder dit jaar al uitgeroepen tot beste Demand Side Platform in de 13de editie van de Emerce100. Het bedrijf werd bekroond met totaal vijf sterren, een verbetering met één ster in vergelijking met vorig jaar. Dankzij de nieuwe en verbeterde features Realtime Statistics en de nieuwe Viewability feature (IAB/5sec/10sec) kunnen campagnes nu nog beter en sneller worden gestuurd.
Oftewel: is jouw advertentie gezien en zo ja, ook door de juiste (doel)groep?

Juiste doelgroep
“Met ons systeem kun je binnen vijf minuten een campagne online zetten; het is heel gebruiksvriendelijk”, vertelt Oscar Peter, Head of Business Development bij ORTEC | adscience. Met ‘systeem’ doelt hij op het in eigen huis ontwikkelde platform voor plannen, (realtime) inkopen en analyseren van online advertenties. Gebruiksgemak is volgens Peter een van de sterke punten, net als het ontbreken van een minimale besteding aan advertenties. “We vragen een percentage van de besteding aan advertenties, zoals gebruikelijk in de markt, maar eisen geen minimum.” Door het toevoegen van de deterministische data (echte mensen) van digitalAudience laat het DSP nu het profiel zien van wie een advertentie heeft bekeken. “Het herkennen van klanten is al moeilijk. Het daarna terugvinden van die klanten op het grote internet gaat nog een stap verder. De geïntegreerde oplossing biedt uitkomst”, aldus Ruben Niet, oprichter van digitalAudience. De juiste doelgroep wordt in het dashboard gespecificeerd (met consent!) naar onder meer geslacht, woonplaats, gezinssamenstelling, opleidingsniveau, woningbezit en inkomen.
Een Smart Demand Side Platform dus.

Machine learning
“Met de data van digitalAudience kunnen wij nog beter matchen”, aldus Peter. “Data maken het systeem steeds slimmer. Iedereen die werkt met online marketing kan het gebruiken. Het is een openbaar en onafhankelijk platform, waarvoor klanten pas gaan betalen als ze er daadwerkelijk gebruik van gaan maken. Met de inzichten die het oplevert zijn reclamecampagnes eenvoudig toe te snijden op de beoogde doelgroep.” Uiteindelijk telt ook financieel het beste resultaat voor klanten, zegt Peter. “Het gaat erom dat zij voor de beste op dat moment gangbare marktprijs hun impressies kunnen kopen. Daarbij maken we gebruik van machine learning. Als onze bieder ziet dat impressies op een goedkoper tijdstip hetzelfde of zelfs een beter resultaat halen, dan gaat onze bieder daarop sturen. We denken echt mee hoe adverteerders en mediabureaus het best kunnen inkopen. Zo kunnen we voorkomen dat klanten gaan overbieden terwijl dat niet nodig is.”

Over ORTEC | adscience
ORTEC’s Demand Side Platform (DSP) is een platform voor effectief online adverteren, plannen en inkopen. Het platform is flexibel, gebruiksvriendelijk en biedt adverteerders en mediabedrijven in één oogopslag een volledig overzicht van hun online advertentiecampagnes via één centraal systeem. Dit stelt hen in staat eenvoudig de effectiviteit van hun campagnes te monitoren. ORTEC’s DSP maakt dit mogelijk door het combineren van intelligente algoritmes en de laatste technologieën.

Over digitalAudience
digitalAudience beschikt over een unieke deterministische databron op basis van opt-in, declared CRM data, wat door digitalAudience technologie beschikbaar is gemaakt voor insights, CRM-onboarding & online advertising.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht