Industry Wire

Geplaatst door Verizon Business

Verizon introduceert nieuwe IP-mogelijkheden voor eenvoudiger en kostenefficiëntere Unified Communications-implementaties

Bedrijven blijven op zoek naar nieuwe manieren om een efficiëntere en effectievere interactie tussen werknemers, klanten en partners mogelijk te maken. Om deze reden introduceert Verizon nieuwe IP-mogelijkheden waarmee de implementatie van United Communications en Collaboration (UC&C)-technologie eenvoudiger en kostenefficiënter dan ooit wordt.

Nieuwe mogelijkheden die vandaag werden geïntroduceerd zijn onder meer:

• IP Audio Conferencing, waarmee gebruikers rechtstreekse vergaderingen kunnen voeren om het samenwerkingsproces te versnellen. Indien gesprekken afkomstig zijn van een door Verizon IP ondersteunde locatie, worden er dankzij het gebruik van het wereldwijde IP-netwerk van Verizon geen extra tarieven voor belminuten in rekening gebracht.
• VoIP IP Enterprise Routing (VIPER) is een nieuwe cloudgebaseerde VoIP- functie die goedkopere gesprekken tussen bedrijven mogelijk maakt. Indien er gesprekken worden gevoerd tussen Verizon VoIP-klanten die VIPER gebruiken, worden er geen nationale of internationale belminuten in rekening gebracht. Een bijkomend voordeel van VIPER is dat klanten die gebruikmaken van Verizon IP Audio Conferencing geen additionele tarieven voor in rekening zullen worden gebracht indien zij inbellen op de conference-communicatiebrug van de host vanaf een locatie waar VIPER wordt gebruikt.
• Centrale ontwerpen voor communicatie tussen locaties zijn nu beschikbaar voor Verizon Hosted IP Centrex-klanten in Europa. Met behulp van deze ontwerpen kunnen klanten hun WAN inzetten om verbindingen te maken met externe locaties via een centraal knooppunt. Dit biedt grotere netwerkflexibiliteit en de mogelijkheid van kostenbesparingen.

Deze nieuwe functies van Verizon zijn aantrekkelijke opties voor bedrijven die reeds gebruikmaken van Verizon Private IP, VoIP of IP Toll-free contact center-diensten als onderdeel van hun UC&C-strategie.

“Onze klanten zijn op zoek naar unified communications-strategieën die hen in staat stellen om op snelle wijze op een (kosten)efficiëntere wijze te opereren,” aldus Anthony Recine, vicepresident Network & Communication Solutions bij Verizon Business. “Nu bedrijven initiatieven in gang zetten om deze visie in de praktijk vorm te geven, biedt Verizon Business klanten doordachte oplossingen die hen helpen om deze onbekende en soms uitdagende nieuwe gebieden te verkennen,” aldus Recine.

Op eenvoudige en betaalbare wijze overstappen op UC&C
Verizon IP Audio Conferencing stelt klanten in staat om hun IP-netwerk voor conference calls te gebruiken. Hiermee ontstaat een nieuwe communicatiemogelijkheid die de operationele efficiëntie vergroot en kosten reduceert. Audio conferencing vormt vaak de eerste stap binnen samenwerkingsstrategieën. Dit stelt bedrijven overal ter wereld in staat om op naadloze wijze hindernissen in tijd en ruimte te slechten binnen de wereldwijde en geografisch sterk verspreide economie.

VIPER: VoIP voor communicatie tussen bedrijven

Met VIPER kunnen Verizon VoIP-klanten in de Verenigde Staten en Europa profiteren van goedkopere zakelijke IP-gesprekken. Aangezien deze nieuwe functie wordt gehost binnen het Verizon-netwerk, hoeven klanten zelf geen hardware of software te installeren. Aangezien Verizon een belangrijke leverancier van IP-trunking – en VoIP-diensten is en over een omvangrijk, snelgroeiend klantenbestand beschikt, biedt VIPER klanten de mogelijkheid van aanzienlijke kostenbesparingen. Deze functie kan door elke VIPER-klant worden gebruikt. Bedrijven treden automatisch toe binnen de gebruikersgemeenschap.

Een centraal platform voor efficiënte communicatie tussen verschillende locaties

Hosted IP Centrex-klanten in Europa kunnen nu gebruikmaken van een centraal knooppunt binnen een Europese locatie om de VoIP-mogelijkheden – zoals verbeterde functionaliteit en de voordelen van UC&C – beschikbaar te maken voor verschillende Europese bedrijfslocaties. Door gebruik te maken van een centraal communicatieplatform dat ondersteuning biedt voor verschillende bedrijfslocaties en landen, is het niet langer nodig om binnen deze locaties en landen gebruik te maken van speciale spraakverbindingen en additionele TDM-/IP-gateways. Op deze functie is een nieuw tarievenstructuur van toepassing die het mogelijk maakt om gesprekken te voeren tussen landen waar Verizon VoIP beschikbaar tegen het lokale tarief van het land dat wordt gebeld. Aangezien circa 30 procent van alle Europese telefoongesprekken grensoverschrijdend zijn, kan deze functie klanten van Verizon aanzienlijke kostenbesparingen bieden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht