Geplaatst door CompuGroup Medical

Videoconsultatie nu beschikbaar voor alle zorgverleners

Voor het beschermen van patiënten en zorgverleners tegen het coronavirus stelt CompuGroup Medical het gebruik van videoconsultatie zonder kosten beschikbaar. Inmiddels maken meer dan 8000 zorgverleners gebruik van deze oplossing in Nederland. Vooral paramedici en huisartsen.

Ook in Nederland breidt het coronavirus zich steeds verder uit. Zorgverleners zoals huisartsen, hun medewerkers en patiënten zitten nog met veel vragen over de omgang met deze acute situatie. Een spreekuur op afstand met beeldbellen kan patiënten en zorgverleners beschermen, een verdere uitbreiding van de epidemie tegengaan en tegelijkertijd de medische zorg voor de bevolking garanderen. CompuGroup Medical (CGM) biedt zorgverleners daarom een kosteloze oplossing voor videoconsultatie die onmiddellijk ingezet kan worden.

Momenteel worden er steeds meer gevallen van COVID-19 in Nederland vastgesteld. De corona-epidemie breidt zich uit. Tegelijkertijd stijgt niet alleen bij de bevolking de angst om besmet te worden, maar ook bij de artsen en hun medewerkers. Zij zijn het namelijk die in het kader van de medische verzorging in contact komen met mensen die mogelijk besmet zijn en toch moeten instaan voor de gezondheid van de bevolking. Er wordt daarom aangeraden in geen geval de huisartsenpraktijk te bezoeken als het vermoeden van corona bestaat. Dit vanwege het risico op besmetting van andere patiënten of personeel.

Om deze mogelijk besmette patiënten de medische zorg te kunnen bieden, is videoconsultatie een snelle, eenvoudige en veilige oplossing. Hierdoor kan een zorgverlener zijn patiënten, zijn team en zichzelf en zijn gezin beschermen tegen besmetting. CGM biedt daarom zonder kosten tijdelijk CLICKDOC VIDEOCONSULT aan. Met deze speciaal voor de zorg ontwikkelde oplossing voor videoconsultatie, beschikbaar via cgm.com/nl-videoconsult, helpen we alle zorgverleners de crisissituatie te beheersen. André Proost, General Manager van CompuGroup Medical Nederland, legt uit: “Dit systeem kan onmiddellijk door elke zorgverlener ingezet worden om patiënten te helpen. Het systeem kan heel gemakkelijk geïnstalleerd worden, is zeer gebruiksvriendelijk en bovendien ook zeer veilig.”

U kunt meer informatie vinden op cgm.com/nl en zich registreren via: cgm.com/nl-videoconsult

Over CompuGroup Medical
CompuGroup Medical is een van de wereldwijde marktleiders op het gebied van eHealth. De softwareproducten van CompuGroup Medical zijn ontwikkeld om ondersteuning te bieden aan alle medische en organisatorische activiteiten in huisartsenpraktijken, apotheken, laboratoria en ziekenhuizen. CompuGroup Medicals informatiediensten voor alle partijen in de gezondheidszorg en op het web gebaseerde, persoonlijke medisch dossiers dragen bij aan een veiligere en efficiëntere gezondheidszorg. De diensten van CompuGroup Medical zijn gebaseerd op een uniek klantenbestand van meer dan 1 miljoen gebruikers, inclusief dokters, tandartsen, apothekers en andere medische professionals in intramurale en poliklinische zorginstellingen. Met vestigingen in 18 landen en producten in 56 landen wereldwijd, is CompuGroup Medical het eHealth-bedrijf met een van de grootste dekkingsgraden onder eHealth-dienstverleners. Meer dan 5.600 hooggekwalificeerde medewerkers ondersteunen klanten met innovatieve oplossingen voor de steeds grotere uitdagingen van de gezondheidszorg.