Vijf WhichTestWon Awards en eervolle vermelding voor Blue Mango Interactive

Donderdagavond zijn voor de zesde keer de internationale WhichTestWon Online Testing Awards uitgereikt, binnen Conversie Optimalisatie de enige awardshow ter wereld. Van de in totaal 30 uitgereikte awards, zijn dit jaar 12 Nederlandse cases in de prijzen gevallen. Nederland loopt daarmee voorop op het gebied van Conversion Rate Optimization (CRO).
Blue Mango Interactive heeft maar liefst vijf awards gewonnen, waarvan drie keer goud en twee keer zilver. Daarnaast ontving Blue Mango Interactive nog een eervolle vermelding. Van de vijf awards zijn er drie voor Vodafone en twee voor Staatsloterij.
Er werd o.a. onsite getest met de prijscommunicatie en het overzichtelijk weergeven van verschillende abonnementsvormen. In de categorie ‘Bannertest’ werd onderzoek gedaan naar de invloed van vergelijkingstabellen en naar welke informatie het beste op een beginslide van de banner kan staan. Een andere A/B-test, die werd beloond met een gouden award, schitterde in eenvoud. Door enkel de Call To Action in de button laagdrempeliger te maken – Volgende i.p.v. Bestel direct – werd een conversiestijging van maar liefst +196% gerealiseerd (conversie: product toevoegen in winkelmand). Dit toont aan dat er niet altijd een radical redesign nodig is om veel impact te genereren.
De andere Nederlandse winnaars zijn De Nieuwe Zaak (Miss Etam, Clean Deal) en Traffic4U (Omoda, Fietsvoordeelshop, De Hypotheker). Een overzicht van alle winnaars plus een mogelijkheid om de cases te bekijken vind je hier https://whichtestwon.com/
Blue Mango Interactive
- Vodafone Thuis – Banner comparison (goud)
- Vodafone Thuis – Button copy (goud)
- Staatsloterij – Copy test (goud)
- Vodafone – Table format (zilver)
- Staatsloterij – Banner Oudejaarstrekking (zilver)
- Vodafone – Productpage (eervolle vermelding)
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.