Visa data laat zien hoe uitgaven tijdens de Olympische Spelen van Parijs 2024 de Franse economie stimuleren

|
Parijs, 8 augustus 2024 – Visa, de officiële betaaltechnologiepartner van de Olympische en Paralympische Spelen, publiceert nieuwe data over de eerste bestedingspatronen van consumenten tijdens het openingsweekend van de Olympische Spelen Parijs 2024 in vergelijking met dat weekend vorig jaar*. De wereldleider in digitale betalingen heeft de positieve impact van Paris 2024 op de handel in Parijs vastgesteld met de volgende gegevens: |
|
Charlotte Hogg, Chief Executive Officer van Visa Europe: “Als sponsor van de Olympische Spelen, gedurende bijna veertig jaar, en de Paralympische Spelen sinds 2002, weten we uit ervaring dat deze evenementen de economieën van gastlanden kunnen stimuleren, wat aansluit bij Visa’s doel om overal verbetering te brengen. Uit onze laatste data blijkt een aanzienlijke stijging van de consumentenbestedingen onder Visa-kaarthouders tijdens het openingsceremonie weekend. We zijn vooral blij met de toename van betalingen bij Franse kleine bedrijven, waarvan we er veel via de Visa Go-app met bezoekers in contact hebben gebracht. In de afgelopen vier jaar hebben we dertien miljoen kleine bedrijven in Europa geholpen met digitaliseren.” |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.