Geplaatst door Vivium

Vivium verwacht winst met InPlanning

Zeist, 28 september 2015 –  Vivium Zorggroep stapt over op InPlanning van Intus als personeelsplanningssysteem. Vivium Zorggroep biedt met 3.000 medewerkers onder andere woonzorg, verpleeghuiszorg en thuiszorg in de regio Gooi en Vechtstreek.

Esther Lok, manager Flexbureau Vivium: ‘Wat de doorslag gaf voor Intus? Dat zit hem vooral in hoe hun software aansluit op het werken met zelfsturende teams. InPlanning lijkt heel makkelijk te volgen en te gebruiken, veel andere systemen zien er een stuk ingewikkelder uit. Zelfroosteren met Intus software lijkt behapbaar voor medewerkers. Het ziet er op de schermen ook eenvoudig en aantrekkelijk uit. Ik verwacht dat het het roosteren binnen Vivium makkelijker en leuker gaat maken.’

Vivium wil met de overstap naar zelfsturende teams gaan roosteren zonder planners. Ook worden alle lokale invalpooltjes samengevoegd tot één grote centrale flexpool. De zelfroosterende teams kunnen dan via één systeem hun rooster maken en ook openstaande diensten aanvragen. Dit zal de invulling van openstaande diensten een stuk makkelijker maken.

Esther Lok: ‘We willen dat de planning volledig de verantwoordelijkheid wordt van de teams; en dat het plannen efficiënter wordt, uiteraard met bijbehorende kostenbesparing Verder verwachten we van InPlanning veel gemak voor onze medewerkers: meer zeggenschap over hun eigen rooster en een betere afstemming tussen werk en privé. We zijn ook heel benieuwd naar wat het systeem ons als managers gaat bieden: betere rapportages, verder vooruit kunnen kijken en tijdig aanpassen.‘

Bert Klinkenberg is als CIO eindverantwoordelijk voor de transitie van de ondersteunende diensten – waaronder de informatievoorziening – op de nieuwe werkwijze met zelfsturende teams. Ook hij verwacht winst op meerdere fronten door de nieuwe software: ‘Naast het gebruiksgemak voor zelfsturende teams, leveren de korte implementatietijd en de relatieve eenvoud waarmee InPlanning zich laat koppelen ook een bedrijfseconomisch voordeel op.’