Industry Wire

Geplaatst door Vizeum Netherlands

Vizeum scherpt de positionering aan!

Connections That Count

Vizeum in een nieuwe wereld

Grenzen, we hebben er alleen nog mee te maken als we op reis zijn. Digitalisering heeft ervoor gezorgd dat we inmiddels in één grote wereld leven, een wereld waarin we op zeer veel manieren onze informatie en impulsen vergaren, delen en beleven. In de 10 jaar dat Vizeum nu bestaat, is die digitale snelweg een oneindig lange straat geworden. Met winkels waar we langs de etalages lopen en waar we soms naar binnen gaan om iets te bekijken of te kopen. Het is een straat met vrienden die we tegenkomen, met terrasjes waar we ons ontspannen en waar we met grotere groepen praten en discussiëren over dingen die ons interesseren. Alles in real time.

Vizeum organisatie opnieuw definiëren
Vizeum is opgericht in een moeilijke tijd. In de zomer van 2003, direct na het barsten van de internetbubble, was er behoefte aan mediabureaus met een nieuwe aanpak. Dankzij de samenwerking met Synovate Censydiam leerden we hoe de consument zijn beslissingen maakte en zo konden we die consument beïnvloeden op momenten dat hij of zij daarvoor het meest openstond.Nu, tien jaar later, is aan die aanpak in basis niets veranderd. Wèl nieuw is het belang van een duurzame band met de consument. Het gaat nu veel meer om connecties die tellen, die meetbaar zijn en die daadwerkelijk iets opleveren voor het merk. Want alleen dat genereert extra waarde voor onze klanten, op korte èn lange termijn.Wij zijn van mening dat een merk in z’n communicatie mee moet groeien met die nieuwe wereld. Moet bouwen aan een effectief en blijvend contact met z’n doelgroep. En daarvoor hebben we ook kritisch naar onze eigen Vizeum-organisatie gekeken.

Alle disciplines effectief gekoppeld
We hebben de afgelopen 10 jaar een schat aan ervaring opgedaan met onze klanten, we beschikken over gedegen onderzoeksmethoden en in ons netwerk zitten zeer ervaren specialisten. Nu zijn al onze diensten en disciplines effectief gekoppeld en geïntegreerd. Zowel lokaal als wereldwijd.Daarnaast gaan we onze internationale accounts niet meer vanuit één centrale plek leiden, maar per klant vanuit steeds wisselende communicatie ‘hubs’. Zo kunnen we beter profiteren van de kennis binnen ons wereldwijde netwerk en sneller inspelen op veranderingen in de markt. Met als resultaat een duurzame band tussen het merk en de consument.

Nieuwe aanpak in vijf elementen
Dit zijn de vijf elementen die duidelijk maken dat het Vizeum ernst is met deze nieuwe aanpak.

1 INNOVATIE We gaan nieuwe partnerships aan met innovatieve bedrijven als Social Embassy en Netsociety maar ook internationaal met het MIT in Boston. Tevens gaan we intensief met merken samenwerken op zoek naar nieuwe en vernieuwende oplossingen voor hun specifieke markten en wensen.

2 MEDIA ONDERZOEK CSS We maken gebruik van het beproefde onderzoek Consumer Connection System (CCS). Niet eerder kregen we toegang tot zoveel data over consumenten: segmentatie, bereik van maar liefst 57 touchpoints, aankoop proces, oriëntatiegedrag, mediagedrag over de dag en nog veel meer. Dat biedt ons onder andere veel meer inzicht in de social communities en hoe die voor specifieke merken het beste kunnen worden ingezet.

3 CONNECTIONS APP We hebben een app ontwikkeld die in real time laat zien wat een merk binnen een bepaalde sociale omgeving doet: hoeveel mensen praten erover, hoeveel mensen zoeken naar het merk en wat doen ze ermee? Het wordt een app die enerzijds aan de klant laat zien wat het effect is van de media-inspanningen en die ons anderzijds nieuwe inzichten geeft in de effectiviteit van onze adviezen. Inzichten die gebruikt worden om de duurzaamheid en effectiviteit van de contacten verder te vergroten.

4 NIEUWE STRUCTUUR Voor internationale klanten krijgt Vizeum een nieuwe structuur. Internationale projecten worden niet meer centraal vanuit London geleid, maar vanaf een steeds wisselende plek vanwaar dat project of die klant het meest effectief aangestuurd kan worden.

5 NIEUW OPERATING MODEL Door zowel lokaal als wereldwijd alle kennis te koppelen – óók binnen het netwerk van het overkoepelende Aegis – kan optimaal geprofiteerd worden van de beschikbare (digitale) expertise. En daarvan profiteert uiteindelijk ook het merk/de klant.

Alles is ‘connected’
Binnen deze nieuwe aanpak kan Vizeum voor specifieke merken en bedrijven nu meer dan ooit een effectieve, geïntegreerde en duurzame balans tussen Bought, Owned en Earned Media bereiken. Want alles heeft invloed op elkaar, niets kan meer los van elkaar worden gezien. De consument krijgt content via vele platforms aangereikt. En bepaalt vervolgens zelf hoe deze content wordt geconsumeerd en wat hij of zij ervan vindt en ermee doet. Soms is een consument een persoon, soms een groep. En al die bewegingen moeten real time inzichtelijk kunnen worden gevolgd om de contactmomenten telkens verder te verbeteren en te verduurzamen.

Vizeum geeft ‘grenzeloos’ advies. Een advies dat zowel de Bought, de Owned als de Earned Media bestrijkt. Met inzet van ervaren specialisten en geavanceerde onderzoeksmethoden. In een wereldwijd netwerk. Voor het genereren van connecties die duurzaam, meetbaar en daardoor effectief zijn:

Vizeum: ‘Connections That Count’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht