Geplaatst door VMware

VMware maakt resultaten vierde kwartaal en fiscaal jaar 2016 bekend

Utrecht – Utrecht – VMware, Inc (NYSE: VMW), wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility, maakt de financiële resultaten bekend voor het vierde kwartaal en het volledige fiscale jaar 2016

Utrecht VMware, Inc (NYSE: VMW), wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility, maakt de financiële resultaten bekend voor het vierde kwartaal en het volledige fiscale jaar 2016:
Kwartaalresultaten
* De omzet in het vierde kwartaal bedraagt $2,03 miljard, een stijging van 9 procent vergeleken met het vierde kwartaal van 2015.
* De omzet uit licenties bedraagt in het vierde kwartaal $887 miljoen, een stijging van 8 procent vergeleken met het vierde kwartaal van 2015.
* De GAAP-nettowinst bedraagt in het vierde kwartaal $441 miljoen, ofwel 104 dollarcent per aandeel. In het vierde kwartaal van 2015 bedroeg deze $373 miljoen, of 88 dollarcent per aandeel (stijging 18 procent). De non-GAAP nettowinst bedraagt het afgelopen kwartaal $597 miljoen, of 143 dollarcent per aandeel: een stijging van 13 procent. In het vierde kwartaal van 2015 bedraagt deze nog $534 miljoen, ofwel 126 dollarcent per aandeel.
* Het GAAP-bedrijfsresultaat bedraagt in het vierde kwartaal $543 miljoen, een stijging van 21 procent in vergelijking met het vierde kwartaal van 2015. Het non-GAAP bedrijfsresultaat is in het vierde kwartaal $747 miljoen, een stijging van 14 procent vergeleken met het vierde kwartaal een jaar eerder.
* De cash flow bedraagt in het vierde kwartaal $463 miljoen. De vrije kasstromen komen het afgelopen kwartaal uit op $419 miljoen.
* De omzet uit licenties, inclusief sequentiële veranderingen in uitgestelde licentie-omzet, is toegenomen met 14 procent (jaar-op-jaar).
Jaarresultaten
* De omzet voor het volledige jaar 2016 bedraagt $7,09 miljard, een stijging van 8 procent vergeleken met 2015 op GAAP-basis. Op non-GAAP-basis bedraagt de stijging 7 procent.
* De omzet uit licenties bedraagt in 2016 $2,79 miljard, een stijging van 3 procent vergeleken met 2015.
* De GAAP-nettowinst voor het volledige boekjaar 2016 bedraagt $1,19 miljard, of 2,78 dollar per aandeel, vergeleken met $997 miljoen, of 2,34 dollar per aandeel, in 2015 (stijging 19 procent). De non-GAAP nettowinst voor 2016 is $1,86 miljard, ofwel 4,39 dollar per aandeel, een stijging van 8 procent vergeleken met $1,73 miljard, of 4,06 dollar per aandeel, in 2015.
* Het GAAP-bedrijfsresultaat van 2016 bedraagt $1,44 miljard, een stijging van 20 procent vergeleken met fiscale jaar 2015. Het non-GAAP bedrijfsresultaat voor het jaar 2016 is $2,29 miljard, een stijging van 9 procent in vergelijking met 2015.
* De cash flow bedraagt in het fiscale jaar 2016 $2,38 miljard. De vrije kasstromen voor 2016 bedragen $2,23 miljard.
* VMware heeft $7,99 miljard aan contanten in kas en in korte termijn investeringen. De uitgestelde omzet bedraagt $5,62 miljard op 31 december 2016.
“Ons vierde kwartaal was de afsluiter van een sterk fiscaal jaar 2016 en een van de meest uitgebalanceerde VMware-kwartalen die we in jaren hebben gezien”, zegt Pat Gelsinger, chief executive officer, VMware. “We zijn vooral zeer tevreden over de groei van ons strategisch portfolio en klant enthousiasme voor onze cloud-strategie. We zijn ervan overtuigd dat we de meest complete en capabele hybrid cloud-architectuur hebben, waarmee we onze klanten zowel vrijheid als controle bieden bij hun infrastructuurkeuzes.”
Het volledige, Engelstalige persbericht is hier te vinden. Een replay van de earnings conference call is hier te beluisteren.
——————-
Over VMware
VMware is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en zakelijke mobiliteit, en helpt organisaties met hun digitale transformatie om concurrerend te zijn in de snel veranderende markt van vandaag. VMware stelt klanten in staat een software-defined aanpak toe te passen op business en IT met zijn cross-cloud architecture en oplossingen voor het datacenter, mobility en security. VMware behaalde in 2016 een jaaromzet van 7,09 miljard dollar en heeft wereldwijd 500.000 klanten en 75.000 partners. Het hoofdkantoor is gevestigd in Palo Alto, Californië.
Kwartaalresultaten
Jaarresultaten