VPRA introduceert: het VPRA PitchAdvies

Arnhem, 18 september 2013 – Bedrijven en organisaties ondervinden vaak problemen met het selecteren van een passend public relations- en communicatieadviesbureau. Brancheorganisatie VPRA helpt bij deze problemen met twee middelen. Allereerst is het document Hoe kiest u een bureau? Tips en overwegingen voor een wel overdachte keuze gratis te downloaden op de website van de VPRA. Daarnaast biedt de brancheorganisatie het VPRA PitchAdvies. Voor een vast bedrag van €800,- per maand helpt één van de VPRA alumnileden de opdrachtgevers bij begeleiding naar een passend PR-bureau.
Volgens David Gribnau, voorzitter van de VPRA: ‘We merken dat veel organisaties moeite hebben bij het uitschrijven van een goede pitch. Maar ook de public relations- en communicatieadviesbureaus vinden het lastig om in een pitch te acteren. Wat zijn de spelregels? Wie zijn je concurrenten? Wat is de briefing en pas ik eigenlijk wel bij deze klant of opdracht?’ Dit was dan ook de reden om potentiële opdrachtgevers te helpen. Bedrijven en organisaties kunnen onze handleiding gratis downloaden van onze website. Maar ook onze leden kunnen opdrachtgevers dit document overhandigen, zodat het pitchproces voor alle partijen beter verloopt.’
VPRA PitchAdvies
Om het proces helemaal goed tot in de puntjes te laten verlopen, biedt de VPRA daarnaast “het VPRA PitchAdvies”. Gribnau: ‘Voor een vast bedrag van €800,- begeleidt een van onze alumnileden u naar een passend PR-bureau. Deze leden zijn volstrekt onafhankelijk, omdat hij of zij niet mee mag dingen naar de opdracht. Bovendien zijn de alumni niet meer actief op zoek naar opdrachten. Deze leden hebben vaak wel een vakgerelateerde werkervaring van 30 jaar.”
VPRA
De VPRA is de brancheorganisatie voor Public Relations en Communicatieadviesbureaus. De VPRA behartigt de belangen van de leden en bevordert een professionele vakuitoefening, zowel qua inhoud als bedrijfsvoering. Hierbij vormen ze een platform voor ontmoeting en ontwikkeling van de aangesloten bureaus, hun directies en medewerkers. De VPRA is opgericht in 1997 en is voortgekomen uit de voormalige VPRA (Vereniging van Public Relations Adviesbureaus) en de NPRC (Nederlandse Vereniging van Public Relations Consultants).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.