Geplaatst door Icecat N.V.

VTech en Icecat maken het begrip Speelgoed met een Missie groter!

Vanaf april slaan VTech en Icecat de handen ineen en scheppen met deze samenwerking de basis voor een goede productinformatie richting retailers.

VTech is een internationaal speelgoedconcern dat hoogwaardig elektronisch speelgoed levert aan alle regio’s van de wereld. VTech staat voor innovatieve, praktische producten die de creativiteit stimuleren en kinderen helpen bij hun ontwikkeling. Spelen is fundament voor de ontwikkeling van het kind, een manier om de wereld te ontdekken, nieuwe dingen te leren, zelfstandiger te worden en contacten te leggen. Om kinderen van alle leeftijden en ontwikkelingsfasen hierbij de helpen, ontwikkeld VTech jaarlijks gemiddeld 65 nieuwe producten die aansluiten bij de wensen en technologische behoeften van deze tijd. Zo brengt VTech de nieuwste technologieën via de retailer naar de consument.

Hier sluit Icecat perfect bij aan. Icecat biedt een platform waarin de productinformatie van de nieuwe producten en de uitleg van de nieuwste technologieën zijn opgenomen en op een en dezelfde wijze richting de retailers wordt aangeboden. Een groot voordeel is dat Icecat ook als beeldbank fungeert, waarop partners en retailers gemakkelijk hoge resolutie beelden kunnen downloaden voor het gebruik in een catalogus of online, aldus Johan Dassen, Commercial Director Benelux van VTech.

Icecat is wereldmarktleider op het gebied van de syndication van gestandaardiseerde productinformatie. Icecat biedt het e-commercekanaal de mogelijkheid om actuele productinformatie te downloaden op een makkelijke, geautomatiseerde manier.

René Rozendal, Business Development Manager bij Icecat: ‘E-tailers willen graag vanuit één bron alle productdata van hun merken ontvangen. Het beschikbaar stellen van VTech productinformatie via Open Icecat levert voor VTech en haar e-tailers veel efficiency en gemak op’

Missie VTech: educatief verantwoord speelgoed voor iedereen.

Missie Icecat: op een makkelijke manier beschikbaar stellen van actuele productinformatie.

Missie: geslaagd!

Over VTech
VTech is een internationaal speelgoedconcern dat hoogwaardig elektronisch speelgoed levert aan alle regio’s van de wereld. VTech werd in 1976 opgericht in Hong Kong, waar het moederbedrijf nog steeds is gevestigd . Inmiddels heeft VTech wereldwijd vele afdelingen met in totaal circa 38.000 medewerkers. In 1992 werd VTech Electronics Europe BV opgericht. Sindsdien sleept VTech veel prijzen van erkende jury’s van pedagogen, detaillisten, consumenten en journalisten in de wacht.

Over Icecat
Icecat is wereldmarktleider op het gebied van de syndication van gestandaardiseerde productinformatie. Icecat is onderdeel van de iMerge e-commercegroep.

Open Icecat biedt gratis productinformatie voor inmiddels 300+ participerende fabrikanten. Veel leidende e-commercebedrijven in de wereld maken gebruik van de Open Icecat-catalogus, die uitgegroeid is tot een marktstandaard voor productinformatie waarbij alle gangbare wereldtalen worden ondersteund.