Waanzinnig jaar voor online shops breekt ook alle records van Black Friday

Vorig jaar werd het al in gang gezet, het spreiden van de kortingsperiode rond Black Friday. Dat zorgde toen voor extra grote omzetten voor de webshops die meerdere dagen Black Friday aanbiedingen hadden. In dit bijzondere jaar worden alle records in online verkopen gebroken. Nu ook weer met Black Friday, die bij veel online aanbieders een week duurt. Door veel eerder deze aanbiedingen te promoten, hoopten de internetwinkels de vraag ook wat te spreiden, waardoor pakketdiensten het werk beter aan zouden kunnen. Dat blijkt een verkeerde veronderstelling, want ondanks deze spreiding wordt opnieuw elke dag het record van de vorige Black Friday gebroken.
Edwin van der Ham, directeur van Montapacking, met 1.150 aangesloten webshops één van de grootste fulfilmentbedrijven in Nederland: “De online gekte kent dit jaar geen grenzen, want de orders van zowel afgelopen maandag als afgelopen dinsdag voor Black Friday waren dit jaar al meer dan op die ‘zwarte vrijdag’ van 2019 en ik verwacht de komende dagen, tot en met donderdag élke dag een hoeveelheid bestellingen, die minimaal 25% hoger liggen dan de piek van vorig jaar. Voor komende vrijdag, Black Friday, voorspelt onze AI software zelfs een verdubbeling van het aantal bestellingen ten opzichte van Black Friday vorig jaar. Vanaf afgelopen maandag is iedere dag voor ons de aller-drukste dag in onze geschiedenis. Op dit moment verwerken wij ruim 1 pakketje per seconde. Al deze pakketjes moeten natuurlijk ook nog worden bezorgd. Onze klanten stellen hun planningen iedere dag verder omhoog bij, wij doen dat op onze beurt weer met onze vervoerders. Hierbij is het van groot belang dat onze transportplanning naadloos samenwerkt met de planning van onze vervoerders zoals DHL, PostNL en DPD. We merken dat deze vervoerders op dit moment alles fantastisch hebben voorbereid en echt een topprestatie leveren.”
Jamani Group
Maurice Rustwat, COO bij Jamani Group (o.a. onder andere Dekbed-Discounter.nl Koopjedeal.nl en Woonq.nl), één van de grotere klanten van Montapacking, beaamt deze constatering: “We zien dat consumenten gevoelig zijn voor extra aanbiedingen, daarnaast is de drempel om online te bestellen dit jaar flink verlaagd. Consumenten die voorheen nog niet online bestelden krijgen steeds meer vertrouwen in onze business. We zien dus vooral veel nieuwe klanten in onze webshops. Inmiddels zitten we nu in de aanloop naar Black Friday al 30 procent boven de allerhoogste piek van toen.”
Over Montapacking
Montapacking wil logistiek elke dag nóg leuker en beter maken, voor webshops, voor hun klanten en voor hun eigen medewerkers. Het fulfilmentbedrijf verzorgt met meer dan 700 gedreven medewerkers de logistiek voor ruim 1.150 webwinkels. Dat doet men vanuit verschillende magazijnen die verspreid liggen door het hele land. Deze decentrale organisatie creëert een relatieve kleinschaligheid, wat de directe contacten met klanten vereenvoudigt, ook al is Montapacking een van de grootste en snelst groeiende fulfilment bedrijven in Nederland.
Het bedrijf heeft een sterke focus op IT en innovatie, zoals AI en flexibele robotisering. Laagdrempelig, zonder dikke contracten en bureaucratie. Ook door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt wordt met plezier gewerkt aan de beste service voor hun klanten. Montapacking heeft interfaces met alle grote, nationale en internationale vervoerders, waardoor webshops, of de klanten van de webshops, kunnen kiezen met wie of hoe ze de pakketten geleverd willen hebben. Aansluiting op elk gewenst platform is snel te realiseren in combinatie met een fysieke voorraad in een van de magazijnen van Montapacking.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.