Geplaatst door Netexpo Internet

Wanago, een slim e-commerce concept

Mensen geven steeds vaker een cadeaubon in plaats van een fysiek cadeau. Het leuke hiervan is dat de ontvanger zijn of haar cadeau zelf kan kiezen. Zowel zakelijk als particulier zijn cadeaubonnen erg in trek. Een bedrijf wat hier slim op inspeelt is Leisure Gifts B.V.*, een dochteronderneming van Hotel Booker B.V., bekend van de succesvolle website HotelSpecials.nl. Leisure Gifts ontwikkelde een concept waarbij men via twee themawebsites een cadeaukaart kan inwisselen voor een belevenis naar keuze.

Het concept is gelanceerd onder de naam Wanago. In samenwerking met Netexpo Internet, een full service internetbureau uit Haarlem, heeft Leisure Gifts het nieuwe belevenisconcept verder ontwikkeld. Netexpo heeft de complete technische ontwikkeling en het design van de website gerealiseerd.

Uniek concept
De beleveniscadeaukaart is een bekend concept bij het grote publiek. De eenvoud van het reserveren en de flexibiliteit van de cadeaukaart van Wanago.nl zijn uniek. Het reserveren van een belevenis bij Wanago.nl is erg eenvoudig en overzichtelijk in tegenstelling tot vergelijkbare concepten. Je zoekt, je reserveert en ontvangt een digitale voucher voor je gekozen belevenis via je e-mail. Wanneer de waarde van je cadeaukaart niet toereikend is, kun je het resterende bedrag bijbetalen via iDeal. Bijkomende voordelen zijn de onbeperkte geldigheid en de flexibele open waarde (op te waarderen tussen 5 en 150 euro) van de cadeaukaart.

Wanago.nl biedt een ruime keuze aan belevenissen in verschillende prijsklassen, onderverdeeld in twee thema’s Beauty & Relax en Adrenaline & Action. Op die manier biedt Wanago voor iedereen een passende belevenis: jong of oud, man of vrouw.
Els Gosens, projectleider van Wanago.nl “Netexpo heeft van begin tot eind mee gedacht om het concept verder uit te werken en te ontwikkelen. Dankzij de korte lijnen en de snelle reactietijd heb ik het ervaren als een hele prettige samenwerking. Netexpo heeft zich bewezen als een professioneel internetbureau.”

Grote toekomstplannen
De luxe geschenkverpakkingen met cadeaukaart en informatieboekje zijn te koop bij meer dan 430 Primera winkels in Nederland. Leisure Gifts heeft grootse plannen met de cadeaukaart. Binnenkort zullen de cadeaukaarten ook bij andere grote winkelketens verkocht worden.

“Dit project had naast een strakke planning ook een flinke technische uitdaging. De website werkt tenslotte met waardepapieren en geavanceerde koppelingen naar verschillende externe providers. Continuïteit en veiligheid zijn dus erg belangrijk. Door vooraf de functionaliteiten te beschrijven in een technisch ontwerp, hebben we ervoor gezorgd dat het project met veel succes en zonder technische verrassingen is geïmplementeerd”, aldus Richard Groen, senior projectmanager van Netexpo (www.netexpo.nl).

* Leisure Gifts lanceerde eerder de website van zusteronderneming GiftFor2 B.V., aanbieder van beleveniscadeaus voor twee personen.