WD My Passport AV-TV kan 1TB aan tv-programma’s opslaan en afspelen

Schiphol-Rijk, 18 maart 2014 – WD®, onderdeel van Western Digital (NASDAQ:WDC) en wereldleider op het gebied van opslag, introduceert vandaag My Passport® AV-TV die speciaal ontworpen is om honderden uren tv-opnamen eenvoudig op te slaan en af te spelen. My Passport AV-TV is een compacte en krachtige mediaschijf die direct aangesloten kan worden op een televisie met USB-opnamemogelijkheden. My Passport AV-TV is vanaf vandaag verkrijgbaar bij de betere elektronicawinkels en online viawww.wdstore.com.

My Passport AV-TV is plug-and-play en beschikbaar met opslagcapaciteit van 500 GB en 1 TB. De harde schijf is ontwikkeld voor audiovisuele toepassingen en neemt nauwkeurig op en speelt de opgenomen programma’s vloeiend af  dankzij  high-speed foutcorrectie en continue streamcontrole. My Passport AV-TV verbruikt weinig stroom en blijft koel, zelfs in een omgeving waar veel elektronische apparaten vlak bij elkaar staan.

De supersnelle USB 3.0-poort werkt met tv’s met ingebouwde recorder en daardoor is het mogelijk om meerdere HD-streams van een dual-tuner televisie op te slaan. Gebruikers kunnen dus tegelijkertijd programma’s opnemen van twee verschillende kanalen of een opgenomen programma bekijken terwijl op datzelfde moment een uitzending wordt opgenomen. My Passport AV-TV is strak vormgegeven en erg compact en past daardoor in vrijwel elk tv-meubel of entertainmentcenter. De schijf kan ook aan de achterzijde van de televisie worden gemonteerd met de bijgeleverde beugel. Op www.wd.com/mypassportavtvstaat een actuele lijst met tv’s en AV-sets waarop My Passport AV-TV kan worden aangesloten.

Over WD
WD, onderdeel van Western Digital, is al jaren innovator en marktleider in de opslagbranche. Als trendsetter in opslagtechnologie, produceert het bedrijf betrouwbare, high-performance hard disk drives (hdd) en solid state drives (ssd). Deze schijven worden behalve in de eigen opslagproducten, door OEM’s en systeembouwers toegepast in desktop- en mobiele computers, in bedrijfscomputersystemen, embedded systemen en consumentenelektronica. De toonaangevende opslagproducten en –systemen, netwerkproducten, mediaspelers en softwareoplossingen van WD stellen wereldwijd mensen in staat eenvoudig hun content te bewaren, op te slaan, te beschermen, te delen en te beleven op meerdere apparaten. WD werd in 1970 opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Irvine, Californië (VS). Kijk voor meer informatie op de website van het bedrijf:http://www.wd.com.

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) levert wereldwijd producten en diensten die mensen in staat stellen digitale content te maken, beheren, beleven en behouden. De bedrijven binnen dit concern ontwerpen en vervaardigen opslagapparaten, netwerkapparatuur en mediaspelers van de merken WD, HGST en G-Technology. Op het investeerdersgedeelte van de website van het bedrijf (http://www.westerndigital.com) is financiële informatie en informatie voor investeerders te vinden.

De Nederlandstalige website is direct te benaderen via www.wdc.com/nl. WD is ook te volgen via Twitter http://www.twitter.com/wd_nederland en Facebookhttp://www.facebook.com/wdnederland.

Western Digital, WD en My Passport zijn gedeponeerde handelsmerken van Western Digital Technologies, Inc. in de V.S. en andere landen; WD My Passport AV-TV is een handelsmerk van Western Digital Technologies, Inc. in de V.S. en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars. Alle andere merk- en productnamen zijn eigendom van de respectievelijke bedrijven.

Gebruikt voor opslagcapaciteit is een gigabyte (GB) = 1 miljard bytes, een terabyte (TB) = een biljoen bytes. De totale bruikbare capaciteit varieert afhankelijk van de gebruiksomgeving. Zie support.wdc.com voor beperkte garantie voorwaarden.