Industry Wire

Geplaatst door WebAds

WebAds en Blogmij werken samen en bieden uitgebreide Social Media Propositie

WebAds Interactive Advertising en Blogmij gaan een exclusieve samenwerking aan voor de creatie en exploitatie van social advertsingcampagnes via social media, zoals blogsites en bloggersnetwerken. Door de samenwerking krijgen adverteerders de mogelijkheid om campagnes te voeren en productplacement te doen binnen een groot netwerk van social mediasites. Door de inzet van blogsites en netwerken van bloggers wordt heel snel een gericht bereik binnen specifieke doelgroepen opgebouwd en is een directe interactie met de doelgroep mogelijk. Adverteerders krijgen betaalde blogpostings en videocontent aangeboden. Door de hoge meetbaarheid van deze inzet, weten adverteerders vooraf welke netwerken wel en niet effectief zullen zijn voor de verspreiding van hun boodschap.

Tjeerd Kooij, Strategy Director van WebAds Europe: “Binnen de interactieve markt kunnen we niet meer om social media heen. WebAds kijkt dan ook op Europees niveau hoe wij ons portfolio met een social media propositie kunnen uitbreiden om onze adverteerders nog beter te bedienen. Een strategische samenwerking met Blogmij is hierbij een logische stap.”

Marita van Wijngaarden, Managing Director WebAds Nederland: “Social media spelen een steeds belangrijkere rol bij het bereiken van doelgroepen en het beïnvloeden van hun oordeel. Voor adverteerders is het nu nog vaak lastig om campagnes daadwerkelijk ‘social’ te maken. Toch is het mogelijk om met de juiste boodschap en het juiste netwerk van bloggers en blogsites heel snel een groot bereik te genereren binnen een doelgroep. Blogmij heeft specifieke ervaring in het creëren van content voor social advertising en het verspreiden van deze content via een groot netwerk van bloggers. Wij voegen daar onze expertise op het gebied van interactive advertising en ons netwerk van social content sites aan toe. Daarmee krijgen adverteerders een krachtig instrument om effectieve campagnes te voeren via social media.”

Niels Oude Luttikhuis, co-founder van Blogmij: “Wij hebben in de afgelopen jaren een groot netwerk van bloggers verzameld. Bovendien weten we hoe je (commerciële) boodschappen vertaalt naar content voor social media, zoals blogsites. Dat kan gaan om verspreiding van postings en advertorials, maar we zetten ook vaak videocontent in via blogs. Met deze samenwerking voegen we via het netwerk van WebAds een enorm volume toe aan ons aanbod. Bovendien voegt WebAds haar monitoring en analyse tools toe, waardoor de meetbaarheid en stuurbaarheid van social advertising campagnes enorm toeneemt.”

WebAds in Nederland
WebAds verkoopt als media exploitant in Nederland display en non-display advertentieruimte namens ruim 200 sites op internet en op de mobiele telefoon. WebAds biedt adverteerders en mediabureaus het volledige portfolio voor Brand, Reach en Response oplossingen vanuit één team. Uitgevers en websites kunnen bij WebAds terecht voor advertentie exploitatie, advies en ondersteuning om de omzet te maximaliseren. Uitgevers en sites waarvoor WebAds de advertentieverkoop verzorgt zijn o.a. IEX, Bright, MTV, TMF, De Pers, Wegener Dagbladtitels, Voetbal International, ZDNet, Mama en Zo en Blog.nl. Met dit brede netwerk aan sites bereikt het bedrijf maandelijks 7,5 miljoen Nederlanders en biedt daarmee één loket aan adverteerders, media- en reclamebureaus om hun reclamecampagnes effectief in te zetten. De belangrijkste Verticals binnen het WebAds netwerk zijn: Business & Finance; Nieuws & Actualiteit en Lifestyle. Meer informatie op www.webads.nl. WebAds Nederland bestaat al sinds 1997 en is een onderdeel van WebAds Europe. WebAds heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Madrid en Milaan.

Over Blogmij
Sinds de start in 2007 is Blogmij uitgegroeid tot een van de grootste advertorial-netwerken voor onafhankelijke weblogs. Vanuit de Jordaan in Amsterdam worden dagelijks reclameboodschappen in opdracht van mediabureaus, reclamebureaus en rechtstreekse adverteerders onder de aandacht gebracht bij de doelgroep middels advertorials.

De werkwijze van Blogmij is uniek. De reclameboodschap wordt herschreven door de blogger en daarbij vermeld deze dat de bijdrage een commerciële uiting is. Advertorials van Blogmij kunnen bestaan uit tekst, video, product review, enquête, een game of een combinatie. Ook bieden wij u de mogelijkheid de content door ons te laten produceren. Meer informatie op www.blogmij.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht