Industry Wire

WebArchitects lanceert RightClick Benchmark

Amsterdam, 20 januari 2014 – Na een jaar lang in het diepste geheim gewerkt te hebben, na meer dan 30.000+ handmatige cross-matches en na meer 500.000 klikjes lanceert WebArchitects vandaag RightClick Benchmark, een revolutionair instrument dat vanuit verschillende invalshoeken een unieke kijk op de markt, klanten, prijzen en eigen prestaties geeft.

Jeroen van der Geest, directeur van WebArchitects: “RightClick Benchmark is het antwoord op de prijzenslag die steeds heftiger wordt. We willen de markt helpen prijzen weer op een gezond peil te brengen zonder marge weg te geven. Dat doen we door het leveren van kennis die tot nu toe onbereikbaar was.”

Prestatie van webwinkel
RightClick Benchmarkt kent verschillende dimensies. De eerste is van binnenuit, hoe presteert de webwinkelier ten opzicht van de markt? Gemiddelde omzet en winst per order, aantal producten en orderregels, allemaal in vergelijking met het gemiddelde uit de markt. Van der Geest; “Dit is basis van iedere webwinkelier, hoe goed doe ik het eigenlijk”

De tweede dimensie van RightClick Benchmark is die van klanten. Hoe ontwikkelen die zich, welke productgroepen groeien en waar zit eigenlijk de marge? “Eindelijk kun je in één oogopslag zien dat klant X 80% minder toners bij je koopt. Dan is er iets aan de hand en kun je ingrijpen.” aldus een enthousiaste van der Geest, hij vervolgt; “De kans dat de klant aanklopt en zegt: ‘ik ga vanaf vandaag mijn toners ergens anders kopen’ is klein, heel klein. Daar kom je vanzelf wel achter en dan is het vaak te laat. RightClick Benchmark vertelt je dat op tijd zodat die omzet niet vanzelf wegloopt.”

Ben je niet te goedkoop?
RightClick Benchmark vertelt je ook of in- en verkoopprijzen op peil zijn. Door een vergelijk te maken van het eigen assortiment met die van collega’s krijgt de kantoorvakhandel eindelijk kijk op de in- en verkoopprijs. Koopt die scherp genoeg in? Verkoopt die te duur, of te goedkoop? Van der Geest; “Als je pak kopieerpapier voor een tientje boven de markt aanbiedt verkoop je het nooit. Maar als je het voor één euro aanbiedt dan geef je op ieder pak 5 euro weg.”

Vergelijk van distributeurs.
De laatste dimensie is het vergelijk tussen distributeurs. RightClick Benchmark vertelt je in één oogopslag de prijs en beschikbaarheid van een product bij de belangrijkste leveranciers. Of het nu een merk, huismerk of compatible is. “Uniek aan RightClick Benchmark is dat de cross-match tussen de leveranciers allemaal stuk-voor-stuk handmatig gelegd zijn. Die worden dagelijks bijgehouden zodat we altijd actueel zijn.” sluit Van der Geest af.

Kijk voor meer informatie op: http://www.rightclick.nl/benchmark.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht