Industry Wire

Webcast – Internationale groei door franchiseformule

Company Webcast, marktleider in de Benelux voor professionele online webinars en webcast uitzendingen, heeft een uitstekend 2014 achter de rug en voorziet een sterke (internationale) groei.

  • Het aantal online uitzendingen steeg in 2014 met liefst 44% naar bijna 10.700 (2013: 7.400).
  • Op 9 april a.s. wordt een nieuwe studio in het World Trade Center in Amsterdam geopend.
  • De drie oprichters / directeuren hebben een nieuwe CEO aangetrokken om de (internationale) groei in goede banen te leiden.
  • RoyalCast webinars worden wereldwijd via ‘franchiseformule’ in business centra uitgerold.
  • Introductie van ‘disruptive’ technologie stelt iedere organisatie in staat een interactieve TV-ervaring aan webinars te koppelen, tegen een fractie van de marktprijs tot nu toe.

Toekomstige groei verzekerd

Uit onderzoeken blijkt dat de komende jaren een sterke groei in online webinars wordt verwacht. De redenen zijn onder meer: webinars zijn zeer effectief en leveren sterke kostenbesparingen op. Er is geen fysiek evenement meer nodig. In 2014 is het aantal kijkers van online webinars 23% gegroeid vergeleken met 2012, met een opkomst van ruim 60% na aanmelding.

Tegen alle communicatietrends in, waar een videobericht een gemiddelde lengte heeft van slechts 2 minuten en een twitterbericht uit max. 140 tekens bestaat, neemt de gemiddelde kijktijd bij webinars jaarlijks juist toe; van 38 minuten (2010) naar 53 minuten (2012) tot 56 minuten in 2013. Door deze onverdeelde unieke hoeveelheid aandacht staan webinars op de eerste plaats voor kosteneffectieve content marketing (B2B) en zijn niet meer te negeren in de communicatiemix. Bovendien zijn webinars persoonlijk, live en interactief en hebben een archieffunctie. Didactisch zijn webinars interessant omdat er een zeer hoge ‘engagement’ factor is, waardoor deelnemers sneller ‘leren en begrijpen’.

Geen mediawetgeving

Company Webcast BV heeft de focus de afgelopen jaren gericht op het sterk groeiende segment van professionele online (studio) webinars en corporate tv. Deze communicatievorm wordt steeds meer gebruikt voor marketing en interne & externe communicatiedoeleinden, voor training & opleiding, of het zelf tv maken vanuit de (eigen) studio. Inmiddels is KPN al ‘reseller’ van RoyalCast webinars.

 

“Company Webcast is echt iets revolutionairs aan het doen. Onze technologie geeft de klant totale controle over de uitzending. Er komt geen mediawetgeving aan te pas en dat allemaal om de hoek in een RoyalCast Studio, of met een eigen studio. ‘In house tv’ tegen een fractie van de prijs die in Hilversum wordt gevraagd”, aldus Paul R. Heiden (1967), sinds juli 2014 CEO van Company Webcast.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht