Industry Wire

Geplaatst door Stripe Inc.

Websites die modernste checkoutsoftware gebruiken, behalen 10% meer omzet

• Bedrijven die zijn overgestapt op de nieuwste betalingsintegratie van Stripe – Payment Element – zagen hun omzet gemiddeld met 10,5% stijgen in vergelijking met bedrijven die dat niet deden.
• Stripe biedt nu meer dan 100 checkout-optimalisaties, inclusief vooraf gebouwde betaal-UI’s, meer dan veertig betaalmethoden en one-click checkout om de omzet te verhogen.
• Alleen al vorig jaar hebben meer dan 100.000 bedrijven, waaronder OpenAI, BigCommerce en Ticket Tailor, een upgrade uitgevoerd naar de nieuwe, sterk geoptimaliseerde checkout-producten van Stripe om hun conversie te verhogen.

Bedrijven moeten doorgaans alles op alles zetten om hun omzet met een paar procentpunten te verhogen. Uit een recente studie van Stripe blijkt echter dat bedrijven die overstapten op Payment Element, de nieuwste betalingsintegratie van Stripe, gemiddeld 10,5% meer omzet boekten dan vergelijkbare bedrijven die op de oudere Stripe-integratie bleven zitten. De resultaten duiden erop dat bedrijven die niet de nieuwste betalingstools gebruiken, waarschijnlijk veel meer geld laten liggen dan ze beseffen.

De studie vergeleek de omzettrajecten van twee groepen van vijfduizend bedrijven: één groep die de oudere betalingstechnologie van Stripe bleef gebruiken en een andere groep die migreerde naar het Payment Element. Payment Element is een integreerbare en aanpasbare UI-component die de meest relevante betalingsmethoden aanbiedt en meer dan honderd optimalisaties in één enkele integratie ondersteunt.

De twee groepen werden zo gelijk mogelijk samengesteld langs goed waarneembare criteria zoals bedrijfsgrootte, bedrijfstype, sector en geografie. In de maanden vóór de migratie volgden hun aantal transacties, gemiddelde orderwaarde en betalingsvolume elkaar op de voet. Na de overschakeling op het betalingselement zagen de gemigreerde gebruikers hun inkomsten gemiddeld met 10,5% stijgen ten opzichte van de gematchte gebruikers die niet waren gemigreerd. De stijging van de inkomsten kan het effect bevatten van andere, niet waargenomen veranderingen die bedrijven hebben doorgevoerd op het moment dat zij hun integratie verbeterden.

De omzetstijging, die het resultaat is van jarenlange verbeteringen die Stripe in Payment Element heeft aangebracht, verraste zelfs de teams die het dichtst op de werkzaamheden zaten.
“Jarenlang hebben we onze processen voor het afrekenen verbeterd. We wisten dat elke aanpassing afzonderlijk een positieve impact had, maar dit is de eerste keer dat we het totale effect van al onze optimalisaties voor het afrekenen bij elkaar nauwgezet hebben gemeten”, aldus Alex Vogenthaler, Payments product lead bij Stripe. “Om eerlijk te zijn waren de resultaten beter dan we hadden verwacht: 10,5% is een heleboel. Er zijn maar weinig andere verbeteringen die een bedrijf kan doorvoeren die zoveel extra inkomsten opleveren.”

Uit het onderzoek bleek ook dat wanneer bedrijven meerdere betaalmethoden accepteren via Payment Element, de omzetstijging nog groter wordt: Bedrijven die drie extra betaalmethoden accepteerden – zoals wallets, buy-now-pay-later en bank redirects – zagen gemiddeld een grotere omzetstijging dan bedrijven die er slechts één hadden toegevoegd.

Meer dan honderd optimalisaties om de conversie te verhogen
Afrekenpagina’s op het internet zitten vol inefficiënties die het voor klanten moeilijk maken om transacties te voltooien en voor bedrijven om inkomsten te genereren. Stripe heeft zich sinds de lancering in 2010 gericht op het oplossen hiervan, en beschikt inmiddels over meer dan 100 optimalisaties (allen ondersteund door Payment Element) die elk aspect van de checkout-ervaring verbeteren.

In de afgelopen 12 maanden hebben meer dan honderdduizend bedrijven – van start-ups tot grote ondernemingen – een upgrade uitgevoerd naar Stripe’s pakket van geoptimaliseerde checkout-tools om hun omzet te verhogen. Deze optimalisaties omvatten:

• Kant-en-klare UI’s. Een reeks aanpasbare, vooraf gebouwde gebruikersinterfaces voor betalingen, zoals Payment Element en Stripe Checkout. Alle kant-en-klare UI’s van Stripe omvatten mobielvriendelijke navigatie, autofill, foutmeldingen, invoermaskering, vereenvoudigde naleving, mobiele SDK-ondersteuning en meer.
• Dynamische betaalmethoden. Stripe heeft onlangs zijn algoritme voor het aanbieden van betaalmethoden bijgewerkt, waardoor het niet meer hoeft te gissen welke van de meer dan 40 betaalmethoden moet worden ingeschakeld, maar dynamisch de meest converterende opties weergeeft op basis van het apparaat van de klant, de locatie, het transactiebedrag en meer. Het betalingselement stelt bijvoorbeeld Carte Bancaire voor aan Parijzenaars die goederen kopen in Japan, maar Apple Pay aan inwoners van Tokio die daar kopen.
• Afrekenen met één klik. Link, Stripe’s eigen one-click checkout, vult automatisch opgeslagen betalingsgegevens in om klanten te helpen hun transacties sneller af te ronden. Uit een wereldwijd onderzoek naar afrekenen bleek dat Link de conversie voor ingelogde Link-klanten met meer dan 7% verhoogt. Voor sommige bedrijven is de winst veel groter: Marktplaats voor luxegoederen Italic constateerde dat Link’s versnelde checkout de conversie in de eerste maand met 34% verhoogde.
• Gelokaliseerde ervaringen. De vooraf gebouwde UI’s van Stripe ondersteunen 42 talen, 236 regionale adresformaten, dynamische verzameling van postcodes en gelokaliseerde foutmeldingen.
• Eenvoudige en nauwkeurige adresverzameling. Bedrijven kunnen adressen verzamelen, automatisch invullen en valideren voor facturering en verzending met behulp van Stripe’s Address Element, om het risico van het verzenden van goederen naar de verkeerde locatie te verminderen en nauwkeuriger de juiste verkoopbelastingen toe te passen.

Ticket Tailor, ‘s werelds grootste onafhankelijke ticketing platform, stapte in maart 2022 over naar Payment Element om uitbreiding naar nieuwe markten te ondersteunen: “Stripe is altijd geweldig geweest in betalingen, maar hun laatste betalingsupdate, het Payment Element, is een game changer geweest voor ons bedrijf”, zegt George Follett, commercieel directeur bij Ticket Tailor. “We hebben al een tijdje Ticket Tailor-gebruikers in België en Nederland, maar we hebben onlangs Stripe’s Payment Element gebruikt om twee populaire lokale betaalmethoden – iDEAL en Bancontact – zonder code in te schakelen. De resultaten waren indrukwekkend: we verdubbelden het aantal inschrijvingen en ticketverkopen in slechts 12 maanden.”

Upgrades achter de schermen om autorisatie te verhogen
Hoewel het onderzoek zich uitsluitend richtte op de voordelen van het optimaliseren van conversiepercentages (het deel van de gebruikerssessies dat een aankoop voltooit), is de volgende stap in de algemene betalingsprestaties het autorisatiepercentage (het deel van de ingediende transacties dat daadwerkelijk slaagt). Stripe is geobsedeerd door beide.

Vorig jaar verbeterde Stripe de Adaptive Acceptance, de netwerk tokens en de card account updater, en lanceerde het Enhanced Issuer Network, allemaal met als doel de autorisatiegraad te verhogen. Het Enhanced Issuer Network is het hoogtepunt van meer dan tien jaar samenwerking met uitgevende banken. Het geeft de Stripe Radar-scores rechtstreeks door aan de card issuer die een autorisatiebeslissing neemt, wat leidt tot minder onterechte afwijzingen en meer inkomsten voor Stripe-gebruikers. Gemiddeld zien grote bedrijven een toename van 1 tot 2% van het autorisatiepercentage op alle in aanmerking komende transacties. Hargreaves Lansdown, het grootste retail investeringsplatform van het Verenigd Koninkrijk, ondervond dat na integratie met Stripe’s tools voor betalingsoptimalisatie, het aantal mislukte betalingen jaarlijks met £540 miljoen is afgenomen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht