Industry Wire

Geplaatst door mijnverkoopmakelaar.nl

Werkspot voor makelaars

Op 1 januari van dit jaar is Mijn Verkoopmakelaar gestart. De website is ‘de Werkspot voor makelaars’. Woningeigenaren met verkoopplannen plaatsen foto’s van hun huis op de website en makelaars uit de omgeving sturen een voorstel voor de verkoop. De consument kiest zijn makelaar op basis van de aanpak, de prijs, de doorlooptijd en de verwachte opbrengst van de verkoop.

Aanleiding

Het idee ontstond toen oprichter Antoine Steenkamer (25) steeds vaker briefjes aantrof in de brievenbus van makelaars die op zoek waren naar verkoopopdrachten. ‘Het leek wel of de makelaars drukker waren met het vinden van huizen die de in verkoop konden nemen, dan met het daadwerkelijk verkopen van huizen. Ik dacht, daar ga ik ze bij helpen’, aldus Antoine. Samen met medeoprichters Michel Bardelmeijer (23), Ron Kesting (30) en Stefan Lazarov (25) is vervolgens hard gewerkt om op 1 januari 2019 mijnverkoopmakelaar.nl te lanceren.

Consumenten

De noodzaak van de website is groot. De verschillen tussen makelaars in kwaliteit, aanpak en prijzen is niet altijd duidelijk voor een consument. De enige manier om voorheen een goede keuze te maken als woningeigenaar, was door vier of vijf makelaars thuis uit te nodigen. Door deze selectie grotendeels vanaf de bank te doen, scheelt dat behoorlijk wat tijd voor de consument: je hoeft niet meer hele middagen vrij te houden en kunt veel meer makelaars vergelijken dan eerst.

Makelaars

Andersom is het voor makelaars ook een uitkomst. Zij kunnen zich al vroeg presenteren aan verkopers en houden meer tijd over die zij in het verkopen van huizen kunnen steken.

Twee maanden na de lanceren zijn er meer dan 80 makelaars aangesloten op het platform en hebben de eerste consumenten hun huis in de verkoop gezet.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht