Geplaatst door WeSeeDo

WeSeeDo wint de Telecom Inspirience Award

Groningen, 16 november 2017 – WeSeeDo, de veilige en handige tool voor real-time online communicatie, is met het innovatieve project hallodokter.nl uitgeroepen tot ‘Best Video Communications Project’. Dit werd bekendgemaakt tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Telecom Inspirience Awards 2017.

De uitreiking vond gisteravond plaats in Het Zalmhuis in Rotterdam. Uit meer dan 64 inzendingen waren door een 16-koppige vakjury 40 bedrijven genomineerd en werden uiteindelijk 9 winnaars gekozen. Gastheer en televisiepersoonlijkheid Jeroen Smits reikte tijdens een feestelijk galadiner de awards uit.

WeSeeDo bleek bij de vakjury in de smaak te vallen vanwege de vernieuwende propositie. De jury sprak zelfs van “Video Communications, Next Level. Een super complexe en innovatieve oplossing, toegepast in de hedendaagse problematiek. Een top concept!”

Directeur Iebele Otten van WeSeeDo nam de felbegeerde award voor de categorie ‘Best Video Communications Project 2017’ in ontvangst. “Hier ben ik ontzettend blij mee,” aldus Otten, “Hieruit blijkt dat we een goede propositie hebben. Het WeSeeDo team heeft hier heel hard aan gewerkt. Wat is het geweldig om deze bevestiging van ons innovatieve vermogen in ontvangst te mogen nemen.”

Project Hallo Dokter

Op het innovatieve online huisartsenplatform www.hallodokter.nl kunnen huisartsen, waarnemers en huisartsenposten hun patiënten veilig en eenvoudig online videoconsulten aanbieden. Met de online videotool www.weseedo.nl kunnen huisartsen en patiënten met elkaar communiceren zonder iets te downloaden, een account aan te maken of ergens in te loggen. Het enige dat de patiënt hoeft te doen is vooraf telefonisch of per e-mail een afspraak te maken. Met één druk op een link wordt er via de browser oogcontact tot stand gebracht met de eigen huisarts, de waarnemer of de huisartsenpost, 24/7. Het maakt niet uit of de patiënt thuis is, op kantoor of in het buitenland.

Waarom kiest Hallo Dokter voor WeSeeDo?

De online videochat tool van WeSeeDo slaat geen data op, voldoet aan de Europese Privacy wetgeving, is beroepsgeheim proof, heeft geen verplichtingen naar moederbedrijven en heeft geen relatie met de Amerikaanse overheid. Voor huisartsen en bedrijfsartsen, maar ook voor advocaten bijvoorbeeld, is het van belang dat ze in verband met hun beroepsgeheim en de privacy van hun cliënten de garantie hebben dat vertrouwelijke gespreksdata niet op Amerikaanse servers worden opgeslagen.

Non-verbale communicatie

“Dankzij internet ligt de wereld aan onze voeten”, vertelt directeur Iebele Otten. “We kunnen moeiteloos wereldwijd communiceren. Maar tijdens het mailen, chatten en bellen gaat er belangrijke non-verbale informatie verloren: onze communicatie ‘verarmt’. We hebben een oplossing nodig die onze lichaamstaal weer in beeld brengt en het oogcontact herstelt. Die oplossing moet zo eenvoudig en veilig mogelijk zijn, zodat iedereen ermee kan werken. Eigenlijk moeten we gewoon weer met elkaar in gesprek. Maar dan anno nu, waarin het persoonlijke contact via internet gemaximaliseerd wordt. WeSeeDo biedt die oplossing.”

Winnaars Telecom Inspirience Awards 2017: