Geplaatst door Het PR Bureau

WeWork biedt 1000 nieuwe werkplekken voor ondernemers

Co-working space opent binnen een jaar tweede vestiging in Amsterdam

Amsterdam, 2 november 2015 – WeWork is hard bezig Europa te veroveren. Vanaf vandaag is de tweede vestiging van de co-working space geopend in Amsterdam. Met 1000 beschikbare werkplekken is de Metropool-locatie bijna drie keer zo groot als de eerste vestiging op de Weteringschans. De organisatie brengt ondernemers uit alle richtingen samen binnen één groot internationaal netwerk om kennisuitwisseling en groei te stimuleren. Inmiddels telt WeWork ruim 35.000 leden verdeeld over 56 locaties in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Israël en Nederland.

Samenwerken is groeien
“WeWork is op dit moment één van de snelst groeiende bedrijven ter wereld en dat is niet zonder reden. We sluiten aan op een nieuwe manier van werken die tekenend is voor het post-recessie tijdperk, waarin werk en privé in elkaar overvloeien,” vertelt Eugen Miropolski, Regional Director Europe. De co-working space WeWork faciliteert in alles wat ondernemers nodig hebben om hun droom te verwezenlijken: een fysieke werkplek, alle services en diensten die men als zelfstandige nodig heeft, en een groot internationaal netwerk van mede-ondernemers. Er zijn flexibele werkplekken, vaste werkplekken of hele kantoorruimtes te huren voor een vast bedrag per maand. Bij WeWork draait alles om de onderlinge connectie tussen ondernemers. “Het is een fysiek sociaal netwerk. Wij geloven dat de beste business ideeën ontstaan wanneer twee ondernemers van verschillende bedrijven elkaar ontmoeten bij de koffieautomaat.”

Overal en 24h toegang
Het van origine Amerikaanse concept, bedacht door de ondernemers Adam Neumann en Miguel McKelvey, strijkt niet zomaar neer in de Nederlandse hoofdstad. “In Nederland, en dan voornamelijk Amsterdam, wonen ongelooflijk veel early adoptors. Het aantal freelancers of zelfstandig ondernemers dat opzoek is naar een mooie en inspirerende werkomgeving zonder vast te zitten aan een duur kantoorpand stijgt alleen maar.” Leden van WeWork hebben overal en altijd toegang tot hun eigen werkplek en kunnen bij iedere WeWork-vestiging ter wereld naar binnen. Handig dus, wanneer je veel reist. Het bedrijf wil het ondernemers vooral leuk en makkelijk maken om te werken. Niet alleen krijg je je eigen logo op je kantoordeur, ook heb je onbeperkt toegang tot de bar, word je uitgenodigd voor wekelijkse formele en informele events en boek je meeting rooms via een app. De app verbindt de ondernemers met elkaar. “Wie kent een Franstalige vertaler voor een webtekst?” “Ik zoek een goede ontwerper voor mijn site!” Het idee van WeWork is dat je elkaar verder brengt en dit blijkt te werken.

Over WeWork
WeWork is een internationale community voor ondernemers, ofwel ‘creators’, en voorziet hen in alle benodigde middelen om hun ambities te verwezenlijken; van fysieke werkplekken tot toegang tot een digitaal netwerk. Met meer dan 35.000 leden bouwt WeWork aan een co-working community met als credo ‘working is a way of life, not just a living’. WeWork heeft op dit moment 56 kantoorpanden in 16 steden verdeeld over de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Israël en Nederland.