Geplaatst door TouchdownPR | Nest building

WhereScape automatiseert real-time datastreaming voor geavanceerde analytics

PORTLAND, OREGON – 13 februari 2018 – WhereScape, leverancier van software voor de automatisering van gegevensinfrastructuren, introduceert WhereScape automation with Streaming. IT-afdelingen kunnen hiermee de aanlevering en verwerking van real-time datastromen automatiseren binnen hun bestaande infrastructuur. Dit maakt het mogelijk om te profiteren van de toenemende beschikbaarheid van streaming IoT-, social media- en andere databronnen en deze te verwerken en beheren naast traditionele, op batches gebaseerde gegevensbronnen.

In tegenstelling tot datastromen op basis van batches, waarbij op vaste momenten (bijvoorbeeld elk uur, elke dag of elke maand) datasets worden geladen, moeten real time- of streaming gegevensstromen vaak binnen een bepaalde tijd worden geanalyseerd. Ook gaan ze in veel gevallen gepaard met grotere volumes en zijn ze mogelijk niet van waarde op de lange termijn, zodat de opslag ervan binnen de gegevensinfrastructuur na de verwerking niet is gerechtvaardigd.

WhereScape automation with Streaming biedt IT-afdelingen die bezig zijn met het ontwerpen, inzetten en laten draaien van een gegevensinfrastructuur een antwoord op de complexiteit die gepaard gaat met het beheer van een mix van real-time datastreams en traditionele, op batches gebaseerde data. Dit draagt bij aan een snellere data delivery en biedt nieuwe analyse-mogelijkheden.

“Nu we meer mogelijkheden tot onze beschikking hebben om real-time data te benutten, zijn we in staat om onze klanten effectiever te bedienen. Door streaming feeds met operationele data af te zetten tegen historische prestatiegegevens en kpi’s kunnen we vervoersdiensten in real time optimaliseren”, aldus Gadi Glogowski, product line manager bij Clever Devices. “WhereScape Automation with Streaming helpt ons met het automatiseren van het beheer van onze real-time gegevensstromen. Dit verkort de time-to-market, reduceert de investeringen in R&D en helpt onze klanten aan lagere totale eigendomskosten. Deze oplossing sluit bovendien beter aan bij de snelheid van onze bedrijfstak.”

Real-time datastromen, of streaming databronnen kunnen zich bevinden op allerlei gebieden binnen het datalandschap van bedrijven. Dat varieert van apparaten in het veld die sensorgegevens delen tot social media-feeds voor het analyseren van het klantensentiment en data feeds van interne systemen. WhereScape automation with Streaming maakt gebruik van de geavanceerde technologie van StreamSets voor het beheer van gegevensstromen en de efficiënte, in de praktijk bewezen automatiseringsoplossingen Wherescape en WhereScape Data Vault Express. IT-teams kunnen zonder intensieve training met de oplossing aan de slag om deze nieuwe gegevensbronnen te analyseren en streaming data te integreren op basis van best practices.

“De unieke automatiseringsaanpak van WhereScape maakt het veel eenvoudiger voor organisaties om op grote schaal gebruik te maken van zowel real-time streaming data als traditionele, op batches gebaseerde data”, zegt Jobi George, vice president Business Development bij StreamSets. “De in de praktijk bewezen technologie van StreamSets voor het beheer van streaming data wordt gebruikt door honderden bedrijven in alle delen van de wereld. Het doet ons een genoegen om onze oplossing op deze manier beschikbaar te stellen aan een breder publiek en de inzet van streaming data mogelijk te maken voor iedereen.”

“Bij 451 Research merken we dat steeds meer mainstream bedrijven interesse tonen voor het verwerken van streaming data. Het ontbreekt veel van deze organisaties echter aan de interne middelen en vaardigheden om de integratie van deze nieuwe technologieën op effectieve en efficiënte wijze vorm te geven”, zegt Matt Aslett, onderzoeksdirecteur bij 451 Research. “De automatisering van streaming data helpt bedrijven om deze kloof te dichten, best practices toe te passen en optimaal te profiteren van de kansen die de benutting van real-time data binnen hun bestaande gegevensinfrastructuur vertegenwoordigt.”

“Bedrijven begrijpen dat inzichten uit real-time data hen aanzienlijke voordelen op kunnen leveren. Reeds drukbezette IT-afdelingen staan nu voor de extra opgave om deze nieuwe databronnen te (leren) begrijpen en die samen met streaming-technologieën in hun analyseomgeving op te nemen”, zegt Mark Budzinski, de CEO van WhereScape. “WhereScape automatisering maakt het begrijpen en integreren van dit nieuwe datamodel eenvoudig.”

WhereScape automation with Streaming beleeft deze week zijn debuut tijdens de TDWI-beurs in Las Vegas. WhereScape zal daarnaast op 1 maart de voordelen van het automatiseren van Streaming data presenteren tijdens een webcast met John L. Myers, managing research director van Enterprise Management Associates en Neil Barton, de CTO van WhereScape. Geïnteresseerden kunnen zich hier voor de webcast aanmelden.

Meer informatie over WhereScape automation with Streaming is hier beschikbaar.

Over WhereScape

WhereScape biedt IT-organisaties van elke omvang toegang tot automatiseringsfunctionaliteit waarmee ze sneller een gegevensinfrastructuur kunnen ontwerpen, ontwikkelen, implementeren en in gebruik nemen. Ruim 700 klanten in alle delen van de wereld maken gebruik van de automatiseringsoplossingen van WhereScape om een einde te maken aan handmatig programmeerwerk en andere routinematige, tijdrovende taken die gepaard gaan met projecten rond gegevensinfrastructuren. Op deze manier kunnen ze data warehouses, data vaults, data lakes en data marts in slechts enkele dagen of weken realiseren in plaats van maanden of jaren. WhereScape beschikt over vestigingen in Portland, Reading, Auckland en Singapore. Raadpleeg voor meer informatie www.wherescape.com.