Geplaatst door WineClub

WineClub komt met wijnproeverij aan huis

Amsterdam, 6 September 2016 – Met de lancering van WineClub hoeft de consument niet langer de kaartjes in de supermarkt of speciaalzaak te volgen voor het vinden van een goede fles wijn. Voortaan ontdekken ze hun favoriete wijnen via een wijnproeverij aan huis. Klanten ontvangen maandelijks een wijnbox, waarmee tevens wordt ingespeeld op de groeiende vraag naar thuisbezorging. De wijnen komen in genummerde flesjes van 100ml – precies de inhoud van een glas – waardoor ze eenvoudig naast elkaar geproefd kunnen worden en online beoordeeld. Met iedere wijnbox leer je meer over wijn: van geen idee, naar sommelier.

Ontdek je favorieten

“Mensen vinden het vaak lastig om een goede fles wijn te vinden of kopen steeds dezelfde wijn om teleurstelling te voorkomen. Met WineClub krijg je inzicht in je smaak door verschillende wijnen te proeven en te beoordelen. Zo wordt het vinden van je favorieten een stuk eenvoudiger”, zegt Vincent van Leeuwen, oprichter van WineClub. “Daarnaast is de wijnwereld onnodig complex, en een wijncursus volgen kost veel tijd en geld. Via een wijnproeverij aan huis maken we het ontdekken van wijn laagdrempeliger én leuker.”

Proefpanel

Alle wijnen worden met zorg uitgezocht door WineClub zelf. “Iedere maand kiest ons deskundige proefpanel de nieuwe wijnen. We zoeken altijd naar uiteenlopende smaken en veel afwisseling. Onze wijnbox moet iedere maand weer een verrassing zijn”, aldus Van Leeuwen.

Hoe het werkt

WineClub werkt met een flexibel abonnement. Klanten kiezen op de website voor het soort wijnbox dat ze willen ontvangen evenals de bezorgfrequentie: maandelijks of om de maand. De bezorging van de boxen geschiedt via de brievenbus, thuisblijven is dus niet nodig. Na het proeven kan iedere wijn online beoordeeld worden en leert een korte test welke wijn in welk flesje zat. Door de meegeleverde wijninformatie en toenemende proefervaring leer je steeds meer van wijn. Van geen idee, naar sommelier.

Op ieder moment is het abonnement eenvoudig te wijzigen, te pauzeren of op te zeggen.

Inclusief bezorging kost een wijnbox €12,50 of €17,50, afhankelijk van het niveau. Alle wijnen uit de box zijn direct na te bestellen.

De oprichters

De mensen achter WineClub, Vincent van Leeuwen (1985), Radboud Rijpkema (1985) en Laurens van Leeuwen (1987), delen hun passie voor ondernemen en wijn. Zo waren ze al eerder actief in een accelerator programma van Rockstart en richtten ze het eerste gastronomische blog voor mannen op: Gastroman. Na het gezamenlijk volgen van een wijncursus en jarenlang organiseren van proeverijen kwam het idee voor WineClub. De oprichters streven ernaar binnen twee jaar minstens 100.000 wijnboxen te verzenden binnen Nederland en op deze manier steeds meer consumenten hun favoriete wijnen te laten ontdekken.