Geplaatst door Sana

Winnaars internationale editie B2B E-commerce Awards bekend

Sana Commerce heeft tijdens het B2B E-commerce Event de B2B E-commerce Awards uitgereikt in vijf verschillende categorieën. In tegenstelling tot de eerdere editie van deze award-uitreiking konden dit jaar ook bedrijven vanuit alle landen wereldwijd een succesvol project indienen. Een expertpanel onder leiding van Michiel Schipperus, CEO bij Sana Commerce, deelde awards uit aan Royal Brinkman, West Music, Buch & Holm, Vincent Sheppard en Diego Claessens van Technical Touch.

De uitreiking van de prijzen was dit jaar en digitaal feest. In een video maakte de juryvoorzitter Schipperus de winnaars bekend. “Hoewel we dagelijks B2B-bedrijven helpen om via e-commerce een betere relatie met de klant te ontwikkelen, is het toch verrassend en inspirerend om te zien welke partijen er op hun manier bovenuit springen. Het uitreiken van deze awards is een mooi moment om onze klanten en hun succesvolle e-commerce strategie, een innovatief project of een veelbelovende starter in het zonnetje te zetten met het uitreiken van een prijs. Het niveau wordt elk jaar beter, dus ik kijk nu al uit naar de volgende editie”, zegt Schipperus.

Winnaars

In de categorie ‘Innovation’ gaat Royal Brinkman (Nederland) voor het tweede opeenvolgende jaar met de prijs naar huis. De jury vindt het indrukwekkend hoe Royal Brinkman consequent de feedback van klanten gebruikt om hun dienstverlening te verbeteren. De ‘customer centricity’ zit bij hen in het DNA, aldus het juryrapport.

Op het gebied van ‘E-commerce Success’ wint West Music (Verenigde Staten) de award. In deze categorie gaat het om de cijfers.Die zijn bij Why West Music opzienbarend met meer dan 5 miljoen dollar omzet, een verbetering van 50 procent in de processing time en een veel flexibelere organisatie. Deze prestatie is extra bijzonder omdat West Music hun business drastisch heeft moeten aanpassen als gevolg van de wereldwijde pandemie.

Buch & Holm (Denemarken) wint de prijs in de categorie ‘User Experience’. De jury is erg onder de indruk van het uitgebreide onderzoek naar de ‘user experience’ en de doordachte processen om de ervaring voor de klant nog beter te maken. Bovendien heeft Buch & Holm erg succesvol het principe van ‘less is more’ toegepast op de website.

De ‘Best Newcomer’ is Vincent Sheppard (België). ‘Een waar voorbeeld van digitale transformatie in een traditionele industrie’, stelt het juryrapport. Vincent Sheppard is er in geslaagd met een relatief klein team zonder veel ervaring op het gebied van e-commerce een platform neer te zetten waar klanten heel efficiënt online zaken kunnen doen. Bovendien is er veel aandacht besteed aan het design van de portal en is de feedback van gebruikers sinds de start erg goed.

De publieksprijs gaat naar the baby’s corner (België). Het is voor het eerst dat ook het publiek mee mocht stemmen voor een award. Voor the baby’s corner, retailer van baby- en kinderkleding, stond de eerste helft van 2020 in het teken van omschakelen. Als gevolg van de pandemie moest de fysieke winkel tijdelijk dicht. Het team schakelde snel om en verzette alle aandacht naar de webshop en de ‘digitale geboortelijsttool’.

De onderscheiding voor ‘E-commerce Manager of the Year’ is voor Diego Claessens van Technical Touch. De winnaar van deze prijs moet volgens de jury het vermogen hebben om zowel interne als externe stakeholders gelukkig te maken. Geen eenvoudige taak, maar wel een die Claessens met verve vervuld. Bovendien is dat niet alleen de feedback die hij van klanten en collega’s krijgt, maar ook zijn resultaten spreken boekdelen. De groei van de B2B e-commerce bij Technical Touch is meer dan 60 procent, een prestatie die alleen behaald kon worden met goed leiderschap.

=====

Over Sana

Sana Commerce is een e-commerceplatform dat ontworpen is om fabrikanten, distributeurs en groothandelaars te ondersteunen om succesvol worden. Dat doen we door hen te helpen met het onderhouden van langdurige relaties met klanten die van hen afhankelijk zijn.

Hoe? Door jouw SAP of Microsoft Dynamics en e-commerce als één geheel te laten werken. Dit voorkomt systeemsilo’s, onnodige complexiteit en compromissen die veroorzaakt worden door reguliere e-commerce-oplossingen. In plaats daarvan biedt onze aanpak 3 belangrijke voordelen waarmee je langdurige relaties met jouw klanten kunt opbouwen: total customer convenience, reliability without a compromise en constant evolution.