woom kiest TEAM LEWIS als PR-bureau in de Benelux

26 maart 2025 – woom, marktleider in kwalitatieve, lichtgewicht kinderfietsen, werkt samen met PR- en marketingbureau TEAM LEWIS om zijn PR-activiteiten in de Benelux te versterken. Samen zullen ze de zichtbaarheid van woom in de Nederlandse, Belgische en Luxemburgse media vergroten, met de nadruk op het merk zijn focus op veilige en lichte fietsen, speciaal ontworpen voor kinderen.
woom maakt lichte, kwalitatieve fietsen speciaal voor kinderen. Oprichters Marcus Ihlenfeld en Christian Bezdeka begonnen in 2013 in Wenen met het ontwikkelen van fietsen die perfect passen bij de afmetingen en behoeften van kinderen. woom’s fietsen zijn tot 40 procent lichter dan andere kinderfietsen, waardoor ze makkelijker te hanteren, tillen, draaien en rijden zijn. Met 90 procent van de onderdelen afgestemd op de behoeften van kinderen, groeide woom uit tot marktleider in de kinderfietsindustrie, met innovatie, kwaliteit en duurzaamheid in meer dan 30 landen.
Om de merkbekendheid in de Benelux te vergroten en woom’s focus op kwalitatieve, lichtgewicht kinderfietsen te benadrukken, koos woom voor TEAM LEWIS als PR-partner. TEAM LEWIS zorgt voor het dagelijkse persbeheer, coördineert reviewprogramma’s en speelt in op actuele gebeurtenissen.
Nicolas Christen, Sales en Marketing Manager Opportunity Markets Europe bij woom: “We kijken ernaar uit om samen te werken met TEAM LEWIS Benelux. Dankzij hun sterke lokale expertise kunnen we effectiever met de media communiceren. TEAM LEWIS’ proactieve aanpak sluit perfect aan bij ons doel om de merkbekendheid te vergroten en mensen bewust te maken van het belang van de juiste fiets voor kinderen – veilig, licht, duurzaam en van topkwaliteit. Het team blijft vooroplopen in de sector en speelt snel in op actuele gebeurtenissen, zodat we relevant en zichtbaar blijven. We zijn ervan overtuigd dat TEAM LEWIS ons zal helpen om ons merk en onze media-aanwezigheid te versterken en onze visie waar te maken: miljoenen kinderen inspireren om van fietsen te houden.”
Merel Dudok van Heel, Head of Consumer Division bij TEAM LEWIS Nederland, vervolgt: “Als marktleider in kinderfietsen is woom een geweldige aanvulling op ons klantenbestand. Ons team heeft veel ervaring in de fietsindustrie, onder andere door ons werk met Gazelle, en we kijken ernaar uit die kennis voor woom in te zetten. woom heeft het fietsen voor kinderen veranderd en nieuwe standaarden gezet met hun superlichte, ergonomische fietsen. We zijn enthousiast om dit verhaal te delen met de media in Nederland, België en Luxemburg.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.