Industry Wire

Geplaatst door Mastercard

World Food Programme ‘2017 Hunger Hero’ onderscheiding voor Mastercard

Het World Food Programme (WFP) van de Verenigde Naties heeft Ajay Banga, President en Chief Executive Officer van Mastercard, een erkenning gegeven voor zijn uitstekende bijdragen aan het bereiken van ´Zero Hunger´.

De ‘2017 Hunger Hero Award’ werd uitgereikt door directeur Ertharin Cousin van het WFP tijdens het jaarlijkse diner op het World Economic Forum jaarlijkse bijeenkomst in Davos, Zwitserland.

In de afgelopen vijf jaar hebben Mastercard en WFP samengewerkt aan een ambitieuze missie: het einde van honger. Technologie heeft de macht om innovatie in de levering voedselhulp te bieden. Het partnerschap heeft WFP nieuwe ideeën gebracht bij het werven van de belangrijkste fondsen.

“Onder leiding het geweldige werk van Ajay, staat Mastercard zij aan zij met het WFP en de mensen die wij helpen. Het geeft ons toegang tot de nieuwste technologie, een uitgebreid netwerk en behulpzaam personeel om ons te helpen in onze strijd om Zero Hunger te bereiken,” vertelt Cousin.

“En dit is nog maar het begin; samen zullen we blijven innoveren met nieuwe mondiale oplossingen die ervoor zorgen dat mensen die het verst achterlopen ook toegang krijgen tot een divers en rijk scala aan voedingsmiddelen. ”

Sinds het begin van de crisis in Syrië hebben 2,2 miljoen Syrische vluchtelingen in Libanon en Jordanië gebruik gemaakt van Mastercard-branded pre-paid kaarten om voedsel te kopen in de plaatselijke winkels, waarmee ze geholpen zijn om de beste voedsel keuzes te maken voor hun gezin, terwijl hun uitgaven de lokale economie versterkt . Door geven onderdeel te maken van het dagelijks leven, hebben Mastercard, de banken en hun retailpartners de fondsen verhoogd tot meer dan 17 miljoen, waarmee ze schoolmaaltijden bieden aan kinderen over de hele wereld.

“Deze award erkent de inspanningen van iedereen bij Mastercard en is representatief voor een nieuwe manier van denken die de particuliere sector transformeert en kan participeren in humanitaire inspanningen,” zei Banga. “Bij Mastercard geloven we dat die inspanningen beginnen met de overtuiging dat het bedrijfsleven een positieve invloed kan uitoefenen in de wereld. Zodra de publieke en private sector samenwerken we grote veranderingen teweeg kunnen brengen die betekenisvol zijn.”

In 2016 heeft Mastercard het WFP met 18 medewerkers geholpen. Hun analytische expertise stond centraal in de samenwerking. Met tijdelijke opdrachten in WFP kantoren hebben ze geholpen met onder meer een onderzoek dat heeft aangetoond dat elke dollar die geïnvesteerd is in schoolmaaltijden een economisch rendement van US $ 6 brengt in de vorm van een betere gezondheid en onderwijs voor scholieren.

Fortune gerangschikte Mastercard onlangs op haar ´Change the World´ lijst, wat gebaseerd is op het werk van MasterCard: het helpen bij het transformeren van humanitaire hulp aan vluchtelingen en andere kwetsbare mensen. Mastercard heeft zich gecommitteerd om in 2020, 500 miljoen mensen te bereiken die eerder van financiële diensten uitgesloten waren.

WFP is ’s werelds grootste humanitaire organisatie tegen de bestrijding van honger in de wereld, het leveren van voedselhulp in noodsituaties en het werken met gemeenschappen om voeding te verbeteren en het opbouwen van veerkracht. WFP helpt elk jaar zo’n 80 miljoen mensen in circa 80 landen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht