Geplaatst door BasketBuilders

www.Studiekeuze123.nl live

Website Studiekeuze123
Bezoekers van de website kunnen nu ondermeer zoeken naar studies via verschillende zoekingangen en studies vergelijken. Ook hebben gebruikers nu de beschikking over een persoonlijke omgeving voor het opslaan van informatie over studies, open dagen en vergelijkingen.
Naast een Nederlandse site is er ook Engelstalige variant van de website gerealiseerd
Hyves
Er is een Hyves widget creator gerealiseerd waarmee een bezoeker Hyves-vrienden om advies kan vragen. Deze widget creator is gebouwd volgens de Open Social XML standaard.
Mobiel
Mobile clients worden automatisch gedetecteerd waardoor deze een aparte mobile variant van de website getoond krijgen.
Drempelsvrij
De nieuwe website is geheel drempelvrij en voldoet aan de eisen van de Stichting Waarmerk drempelvrij.nl de site mag het waarmerk (een groen logo) dragen.
Zie voor het certificaat: www.accessibility.nl/toetsing/info/770

Stichting Studiekeuze123 en de combinatie Qi Ideas/Basket Builders
Stichting Studiekeuze123 is een gezamenlijk initiatief van het hoger onderwijs – verenigd in de HBO-raad, PAEPON en VSNU – en de studentenorganisaties ISO en LSVb. Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap zorgt voor de financiering.
Voor de vernieuwde website heeft de combinatie Qi Ideas /Basket Builders de realisatie voor haar rekening genomen. De combinatie is verantwoordelijk voor de creatie, de realisatie, het backend systeem (CMS) van de website, de realisatie van diverse backend koppelingen met andere systemen en vergaande search engine optimalisatie.

www.studiekeuze123.nl