Geplaatst door Xebia

Xebia wint Google Cloud Sales Partner Award 2024 voor de Benelux

Hilversum, 17 april 2024 – Xebia kondigt aan dat het de winnaar is van de Google Cloud Sales Partner of the Year Award 2024 voor de Benelux. Dit is de tweede keer op rij dat het bedrijf deze prijs wint en de derde keer in totaal.

De Cloud Sales Partner of the Year Award is een erkenning voor de prestaties van IT consultancy- en software development bedrijven in het Google Cloud-ecosysteem van de Benelux. Met deze prijs wordt Xebia beloond voor prestaties op gebieden als klanttevredenheid, technische expertise en innovatie. Daarmee levert het bedrijf een bijdrage aan de groei van Google Cloud.

“Met de Google Cloud Partner Awards vieren we de transformatieve impact en waarde die onze partners voor hun klanten realiseren,” zegt Kevin Ichhpurani, Corporate Vice President, Global Ecosystem and Channels bij Google Cloud. “We zijn trots om Xebia als winnaar van de Google Cloud Partner Award 2024 uit te roepen. Hiermee erkennen we ze voor hun prestaties van het afgelopen jaar, waarmee ze het succes van hun klanten mogelijk maken.”

Het team van Xebia in de Benelux helpt de top 250 bedrijven wereldwijd om innovatie te omarmen. Zij worden hierbij ondersteund door meer dan 5.500 professionals in 24 kantoren wereldwijd. Zo implementeren ze de nieuwste technologieën en succesvolle bedrijfsmodellen, wat op veilige, effectieve en kostenefficiënte manier wordt gedaan.

“Bij Xebia zetten we ons in om de nieuwste Google Cloud-innovaties op de markt te brengen,” zegt Bart Verlaat, die leiding geeft aan Xebia’s cloudorganisatie in de Benelux. “We zorgen er altijd voor dat onze klanten het maximale uit hun investeringen in cloud en digital halen. Van infrastructuur en applicatiemodernisering tot beveiliging en optimalisatie, en nu, GenAI. We zijn trots om hiervoor de mogelijkheden van Google Cloud te gebruiken. Ook in toekomst zien we die als fundament om de beste oplossingen te leveren.”

Naast het bedrijf Xebia vielen ook twee medewerkers van het bedrijf in de prijzen.  Zo werd Martijn van de Grift (Google Cloud Practice Lead) uitgeroepen tot Google Cloud Partner All-Star in Solutions Engineering & Delivery en Guido van den Boom werd uitgeroepen tot Google Cloud Partner All-Star in Sales.

“Tijdens de Google Cloud Summit Benelux 2023 was een mooi recent voorbeeld van ons werk te zien,” besluit Verlaat. “Daar stond JustEatTakeAway.com op het podium om te vertellen hoe Xebia heeft geholpen om in minder dan drie maanden over te stappen van AWS Redshift naar BigQuery. Met dit soort demonstraties van ons werk willen we anderen inspireren om de volgende stap te zetten, niet alleen in de Benelux, maar over de hele wereld.”