Industry Wire

Geplaatst door Xiaomi

Xiaomi Corporation publiceert eerste whitepaper over klimaatactie

EXPO CITY, DUBAI, 5 december 2023 — Xiaomi Corporation (“Xiaomi” of de “Groep”; stock code:1810) publiceerde vandaag haar eerste whitepaper over klimaatactie. Het document beschrijft de vele manieren waarop Xiaomi werkt aan het beperken van klimaatverandering. Alain Lam Sai-wai, Vice President en Chief Financial Officer van Xiaomi, lanceerde de whitepaper tijdens de Conference of the Parties bij de United Nations Framework Convention on Climate Change (COP28), de meest prominente klimaattop van het jaar.

“Xiaomi is altijd gedreven door technologische innovatie, zo ook bij onze benadering van de overgang naar netto nul-uitstoot. Technologische innovatie vormt de kern van de groene transformatie van het bedrijf.” Alain Lam zei verder: “Door middel van technologische innovatie blijven we onze productefficiëntie verbeteren en duurzaamheid bevorderen gedurende de gehele levenscyclus van het product. Hiermee dragen we bij aan de realisatie van de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties (UN SDG’s) en nemen we onze verantwoordelijkheid voor de aarde.”

Het document beschrijft Xiaomi’s Zero carbon-filosofie, waaronder het gebruik van AI-empowered AIoT (Artificial Internet of Things) om groene producten en duurzame toeleveringsketens te bouwen. Het doel van het bedrijf is om een CO2-neutrale transitie te faciliteren voor de industrie en de maatschappij als geheel.

Xiaomi’s pad naar netto nul-uitstoot is in lijn met de ISO Net Zero Guidelines, een breed aangenomen hulpmiddel voor beleidsmakers die streven naar netto nul-uitstoot van broeikasgassen. Het bedrijf heeft zich gecommitteerd aan het bereiken van koolstofneutraliteit tegen 2040 in haar bestaande bedrijven.*

Xiaomi is haar activiteiten aan het decarboniseren door de energie-efficiëntie te verbeteren en slimme productiepraktijken te implementeren. Xiaomi moedigt haar partners ook aan om klimaatdoelen te stellen die aansluiten bij haar streven naar CO2-neutraliteit. Dit omvat het overstappen op hernieuwbare energiebronnen en het verbeteren van materiaalgebruik, recycling en hergebruik. Xiaomi belooft transparantie, verantwoording en regelmatige audits om de voortgang van de decarbonisatie te waarborgen.

Xiaomi’s Zero carbon-filosofie heeft ertoe geleid dat het bedrijf haar producten en diensten efficiënter, zuiniger en milieuvriendelijker maakt. Het bedrijf maakt ook gebruik van AI-technologie in de productie om de efficiëntie en innovatie te verhogen. Dankzij AI kan Xiaomi consumenten duurzamere levensstijlkeuzes bieden. Xiaomi helpt bijvoorbeeld de uitstoot van broeikasgassen en het energieverbruik van huishoudens te verminderen door middel van smart home-oplossingen.

Met het AIoT-platform van Xiaomi kunnen gebruikers het elektriciteitsverbruik eenvoudiger bijhouden en energie efficiënter beheren. Xiaomi biedt ook wearables en mobiliteitsapparaten om gebruikers een koolstofarme ervaring van hoge kwaliteit te bieden.

Het onlangs aangekondigde “Human x Car x Home” slimme ecosysteem van Xiaomi integreert meer dan 200 productcategorieën, verbindt 820 miljoen apparaten en dekt meer dan 95% van de gebruikersscenario’s, om topprestaties van ecosysteemapparaten te leveren via één geïntegreerd systeem. Xiaomi HyperOS is ingesteld om systeemredundantie te minimaliseren, energie-efficiëntie te verbeteren, elektronisch afval te verminderen en wereldwijde doelen van duurzame consumptie te bevorderen.

Daarnaast voert Xiaomi haar inspanningen op om een circulair bedrijfsmodel te bevorderen. Het bedrijf heeft opgeroepen tot een reeks wereldwijde duurzaamheidsinitiatieven, waaronder het stellen van netto nul emissiedoelen, toetreding tot het GE100% initiatief, uitbreiding van e-waste recyclingprogramma’s en meer gebruik van hernieuwbare energie. Tussen 2022 en 2026 wil Xiaomi 38.000 ton e-waste recyclen en investeren in een groot aantal projecten voor hernieuwbare energie.

Xiaomi is toegewijd aan het maken van geweldige producten tegen eerlijke prijzen en het gebruik van duurzame technologie die groen, inclusief en betaalbaar is.

2023 Xiaomi Corporation White Paper on Climate Action is hier beschikbaar.
*Note: Bestaande activiteiten verwijzen naar de activiteiten die worden genoemd in het laatste Earnings Report van Xiaomi Corporation, waaronder smartphones, IoT- en Lifestyle-producten en, internetdiensten.

– Einde bericht –

Over Xiaomi Corporation
Xiaomi Corporation is opgericht in april 2010 en op 9 juli 2018 genoteerd aan de Main Board van de Hongkong Stock Exchange (1810.HK). Xiaomi is een bedrijf voor consumentenelektronica en slimme productie met smartphones en slimme hardware verbonden door een IoT-platform als kern.

Xiaomi omarmt de visie “Vrienden maken met gebruikers en het coolste bedrijf zijn in de harten van gebruikers” en streeft voortdurend naar innovaties, hoogwaardige gebruikerservaring en operationele efficiëntie. Het bedrijf bouwt onophoudelijk fantastische producten met eerlijke prijzen om iedereen in de wereld te laten genieten van een beter leven door middel van innovatieve technologie.

Xiaomi is een van ’s werelds toonaangevende smartphonebedrijven. In september 2023 bereikte de MAU van MIUI wereldwijd ongeveer 623 miljoen. Het bedrijf heeft ook ’s werelds toonaangevende AIoT-platform (AI+IoT) voor consumenten opgericht en bereikte op 30 september 2023 ongeveer 699 miljoen slimme apparaten die op zijn platform zijn aangesloten (smartphones, laptops en tablets niet meegerekend). Xiaomi-producten zijn aanwezig in meer dan 100 landen en regio’s over de hele wereld. In augustus 2023 werd Xiaomi voor het vijfde jaar op rij opgenomen in de Fortune Global 500-lijst, op de 360e plaats.

Xiaomi maakt deel uit van de Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index en Hang Seng China 50 Index.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht