XXImo benoemt Marco Nederveen tot Manager European Business Development

Den Bosch, 26 oktober 2015 – Marco Nederveen begint op 1 november bij XXImo als Manager European Business Development. Marco heeft voorheen diverse internationale managementfuncties bekleed in de autoleasewereld. Nederveen wordt bij XXImo, de alles-in-een mobiliteitsoplossing voor de zakelijke reiziger en aanbieder van de XXImo-mobiliteitskaart, het eerste aanspreekpunt voor de verdere internationale uitrol van het bedrijf. Op dit moment is het bedrijf al actief in Nederland en België. Het bedrijf heeft de ambitie om snel verder uit te breiden in Europa, te beginnen in Duitsland.
Marco Nederveen kent de mobiliteitsbranche van binnenuit dankzij zijn jarenlange ervaring in diverse posities in binnen en buitenland in de leasebranche. Hij startte zijn loopbaan bij Auto Lease Holland. Hij werkte daarna onder meer als Manager International Sales bij ING Car Lease International en als Manager International Strategy & Business Development bij Alphabet International, de multi-brand leasedochter van de BMW Group. Nederveen was laatstelijk Director Consulting bij adviesbureau Frost & Sullivan in Londen, waar hij zich met name richtte op de sector Automotive & Transportation.
“Wij zijn erg enthousiast over de komst van Marco. Hij heeft de kennis en internationale ervaring om XXImo in Europa verder op de kaart te zetten en onze internationale klanten in bestaande markten te ondersteunen”, zegt Patrick Bunnik, CEO van XXImo.
“XXImo heeft een uniek concept ontwikkeld dat volledig inspeelt op wat er nu gaande is in de wereld van mobiliteit”, zegt Marco Nederveen. “Ik kijk er naar uit om mijn bijdrage te leveren aan de internationale uitbouw van het XXImo-concept, dat vanaf de start gericht is geweest op internationale expansie.”
Over XXImo
XXImo biedt een digitaal platform dat het mogelijk maakt om al het zakelijk vervoer te plannen, te administreren en te betalen. XXImo richt zich op het makkelijk maken van mobiliteit, zowel bij de reiziger als bij de financiële afwikkeling van alle onkosten. Naast tanken, laden en parkeren biedt de XXImo-kaart de mogelijkheid om met het openbaar vervoer te reizen, gebruik te maken van de landelijke taxidienst, hotels en vliegreizen te boeken en vergadercentra te reserveren. Alle transacties met XXImo komen op één gespecificeerde verzamelfactuur te staan. Deze factuur kunnen werkgevers gebruiken voor hun btw-opgave.
Bedrijven die gebruikmaken van XXImo stellen per medewerker een “reismenu” samen waarin staat waar en voor wat de XXImo-kaart gebruikt kan worden en voor welk bedrag. XXImo maakt gebruik van het Visa-netwerk, wat wereldwijde dekking mogelijk maakt.
Het door XXImo ontwikkelde digitale platform is schaalbaar en open en maakt het internationaal uitrollen van XXImo eenvoudig. XXImo is omarmd door grote leasebedrijven die de mobiliteitsoplossing aanbieden aan hun klanten. In de landen waar XXImo actief is, België en Nederland, is inmiddels een groot acceptatienetwerk opgebouwd en de keus uit merchants blijft groeien.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.