Industry Wire

Geplaatst door Yourzine

Yourzine faciliteert online lancering VARTA V-Man

Online, want:

Een innovatie als die van de V-man vraagt om een lancering, ook digitaal. Hiertoe vonden VARTA, bekend van draagbare energie en PR!KKELS, het creatieve label van online marketing bureau Yourzine, elkaar. Opdracht was een effectieve campagne met een sterk sociaal karakter. Dit en verrijkingsmogelijkheden om inzichtelijk te maken waar de grootste vraag ligt resulteerde in de online actiesite www.vmantesterswanted.com.

Wat gebeurt daar?

Op de actiesite land je als bezoeker in een interactief vragenvuurtje dat je aan het einde van de rit vertelt wat voor type mobiele gebruiker je bent; bijvoorbeeld een globetrotter, festivalganger of paparazzi. Door het doen van de test maak je kans de Varta V-man thuisgestuurd te krijgen en het power pack uit te proberen. In ruil daarvoor creëert de ontvanger een review. En met de review kun je een iPad winnen. Dat mag doorverteld worden. Dus; de bezoeker krijgt mogelijk een V-man en een iPad, VARTA krijgt de mogelijkheid om met haar gebruikers te blijven communiceren. Door de verrijking kan dit met alle relevantie. De campagne wordt ondersteund met een effectief mediaplan, bestaande uit o.m. een bannercampagne, online pr, google adwords en e-mail.

VARTA is overtuigd

Altijd goed om te zien dat bedrijven de meerwaarde van internet inzien. Zo ook VARTA. Trade marketeer bij VARTA Esther Verkleij zegt over de aanpak: “We zijn heel erg tevreden over de samenwerking met Yourzine en PR!KKELS en heel trots op de ‘Testers Wanted’-campagne. Een online campagne mag voor zo’n innovatief product niet ontbreken. Door consumenten het product te laten ervaren en hen hun mening hierover te laten delen hopen we op een grote bekendheid voor het product.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht