Geplaatst door NPO

YouTubers Furtjuh, Gewoon Thomas en de Bellinga’s zetten zich in voor NPO Zapp Your Planet

YouTubers Furtjuh (Rutger Vink), Gewoon Thomas (Thomas van Grinsven) en de Bellinga’s (bekend van FamilieVloggers.nl) zetten zich zaterdag a.s. in voor Zapp Your Planet van NPO Zapp en de EO, waarbij kinderen ervaren hoe simpel het is om zelf energie te besparen en daarmee een positieve invloed te hebben op ons klimaat. Op die dag kunnen kinderen op het Media Park in Hilversum meedoen aan tal van activiteiten die in het teken staan van energie en het klimaat. Ook kunnen ze een zogenaamde meet & greet bezoeken met hun bekende YouTube-helden. Tijdens de finaleshow gaan de YouTubers de strijd met elkaar aan in een challenge en maken ze aan het einde van de show bekend hoeveel Power Checks er in totaal gedaan zijn. Op dit moment hebben kinderen al 50.000 Power Checks gedaan in de Zapp-app en daarmee hun steentje bijgedragen aan een beter klimaat.

Zapp Your Planet-dag

Kom zaterdag a.s. naar de Zapp Your Planet-dag in Hilversum. Een dag vol spektakel, die in het teken staat van energie en het klimaat met (dans)workshops, battles met bekende Zappers, de energiequiz met Jack Power Check, een live verslag van het Jeugdjournaal, meezingen met de Kids Top 20 Karaoke en meet & greets met de casts van Brugklas en SpangaS. Ook is er een Checkpoint Energielab, kun je naar de Siloknaller van De Buitendienst of de uitdaging aangaan met Kaal of Kammen. Samen wekken we energie op op een energie-opwekkende dansvloer met optredens van onder anderen FOURCE, Stefania, Kinderen voor Kinderen, Mylene & Rosanne, Max & Anne, Wieke & DS en het Junior Songfestival. Teveel om op te noemen! Reserveer hier je plek.

Lukt langskomen niet? Kijk dan 18 mei de hele dag mee via NPO Start en het NPO Zapp YouTube-kanaal. Vanaf 18.00 uur kun je bij NPO Zapp op 3 kijken naar de grote finaleshow, gepresenteerd door Klaas van Kruistum en Rachel Rosier. Daar maken we bekend hoeveel Power Checks we met z’n allen hebben gedaan. Dit wil je niet missen!

Over Zapp Your Planet

Zapp Your Planet wil kinderen bewuster laten opgroeien. In eerdere edities werd aandacht gevraagd voor een bedreigde diersoort, dit jaar wordt aandacht gevraagd voor energiebesparing: ons energieverbruik heeft effect op het klimaat en we roepen op om te besparen met de Power Checks. Op de website zappyourplanet.nl vinden kinderen diverse tips en impulsen om zelf duurzame keuzes te (kunnen) maken. Tevens kunnen ze in de NPO Zapp-app Power Checks doen, waarmee ze op een speelse en toegankelijke manier leren hoe makkelijk het is om zelf energie te besparen. Op zaterdag 18 mei zijn het evenement en de finaleshow waarin bekend wordt gemaakt hoeveel Power Checks er zijn gedaan. Zapp Your Planet is een samenwerking van NPO Zapp en de EO en wordt gesteund door Klimaatverbond Nederland.