Industry Wire

Geplaatst door Dentsu Creative

Zalando claimt #MainCharacterEnergy in het nieuwste seizoen wtFOCK (BE).

Zalando opent de vierde muur van het tienerdrama wtFOCK en laat het merk zowel in als buiten de verhaallijn leven. In Zalando’s nieuwste lente-zomercampagne ‘Jouw stijl, jouw statement’ staat unapologetically jezelf zijn centraal, of – in Meta-taal – het Main Character zijn van jouw leven. Otis, één van de hoofdpersonages van deze Vlaamse serie en in het bijzonder main character van dit seizoen, brengt samen het concept Main Character Energy tot leven voor Zalando, in samenwerking met creatief bureau Dentsu. De samenwerking tussen de serie en de online mode-retailer is daarmee geen toeval: de cast wordt zowel op set als erbuiten geroemd om hun stijl.

Het is voor Zalando een primeur om zich onder te dompelen in het interactieve karakter van een populaire show, die populair is bij GenZ. De out-of-home campagne combineert de echte, fysieke wereld met de online aanwezigheid in de serie, ook wel een phygital campagne genoemd. Het real-time karakter van de serie — waarbij scènes stapsgewijs online komen op de momenten dat die zich afspelen — loopt naadloos over in het leven van de kijker. Zo is de campagne in het straatbeeld te bewonderen terwijl de serie zich ontvouwt.

Fabio Baum, Zalando’s General Manager Benelux & Nordics zegt: “Zalando wil het Belgen mogelijk maken hun eigen individualiteit en stijl uit te drukken dankzij mode. De protagonisten van de serie zijn hiervan een goed voorbeeld. Met hun looks stimuleren ze creativiteit bij de kijkers en inspireren ze Belgen om hun persoonlijke stijl te creëren.”

Met 2,9 miljoen kijkers in de eerste 10 weken van het vorige seizoen van wtFOCK is Zalando’s integratie van de campagne in het leven van de jonge Antwerpenaren een strategische zet. Hoofdpersonage Otis speelt de glansrijke hoofdrol waarin naast zijn charme en kleurrijke aura vooral zijn gevoel voor mode centraal staat. In de serie springt hij met zijn vele talenten in het oog van een bekende fotograaf, die hem uitnodigt voor zijn grote kans: een fotoshoot bij Zalando. Castings voor andere merken volgen elkaar in sneltempo op en deze spannende wervelwind in Otis’ leven vormt de grote verhaallijn in het 8e seizoen van wtFOCK, waar hij met zijn vriendengroep doorheen gaat.

Michael Nap, Managing Director Social & Entertainment van Dentsu Creative Amsterdam: “Je merk een plek geven in entertainment zoals we nu met wtFOCK doen is een fantastische manier om een doelgroep aan je merk te binden die via traditionele media nauwelijks meer te bereiken is. Met main character energy spelen we bovendien in op social culture en maken we het via de eigen kanalen van Zalando helemaal rond.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht