Industry Wire

Geplaatst door Zalanfo

Zalando viert speciale momenten met nieuwe feestdagencampagne ‘Het moment is wat telt’

BERLIJN, 9 NOVEMBER 2022 // Zalando, een leidend platform voor mode en lifestyle in Europa, heeft zijn nieuwe campagne voor het feestelijke seizoen, ‘Het moment is wat telt’, gelanceerd. De campagne gaat over een diepe connectie die mensen voor sommige van hun favoriete kledingstukken en beauty-items kunnen voelen.

De tv-commercial neemt de kijker mee op een reis binnenin de kledingstukken en transporteert ze naar de momenten waarop ze voor het eerst een emotionele connectie voelden met dat betreffende kledingstuk. De sentimentele band die consumenten op zulke momenten voelen, moedigt ze aan om zowel het item als het moment dat het representeert te koesteren.

Sara Spannar, VP Global Marketing bij Zalando over de launch: “Met onze campagnes willen we relevant zijn in het leven van onze klanten. Het centrale idee van onze campagne voor het feestseizoen van dit jaar is om te laten zien dat mode-items niet alleen objecten zijn om te dragen, maar ook een bepaalde sentimentele waarde met zich mee kunnen dragen. De liefde die we voelen zit ‘m niet direct in het item zelf, maar in het leven wat we erin leven – of we denken aan de persoon die het ons gegeven heeft. Omdat we tijdens de feestdagen allemaal samenkomen met onze geliefden – tevens een tijd waarin een grote focus ligt op het vinden en schenken van cadeaus – wilden we onze klanten inspireren om te zien hoe kledingstukken meer zijn dan slechts ‘kledingstukken’ – ze kunnen ook waardevolle herinneringen bevatten.”

De campagne is tot leven gebracht in een fotoserie geschoten door fotograaf Nadine Ijewere en een vrolijke tv-commercial en socialmediavideo’s die werden geregisseerd door de bekende regisseur Anton Tammi. Alle looks zijn gestyled door de in Londen wonende modestylist, Nathan Klei. De soundtrack van de video is het nummer ‘Dreams’ van de Ierse rockband The Cranberries.

De ‘Het moment is wat telt’-campagne wordt afgespeeld via verschillende formaten: van tv-commercial geregisseerd door Tammi, afbeeldingen geschoten door Ijewere en OOH, DOOH, gepersonaliseerde marketing, social paid & owned, de website, app, en de eigen social kanalen. De campagne werd gecreëerd in samenwerking met de creative agency Anomaly Berlin en zal zo’n 8 weken live zijn in al Zalando’s markten.

Ontdek de Zalando-collectie voor de feestdagen via www.zalando.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht