Industry Wire

Zanox verbetert kwaliteit van vergelijkingssites met marktplaats

Amsterdam, 18 maart 2015 – Vergelijkingssites zijn populair in Nederland, omdat consumenten er veel geld mee kunnen besparen in hun zoektocht naar een product of dienst. Er komen dan ook steeds meer websites bij waar de consument het online aanbod van bijvoorbeeld een nieuw telefoonabonnement kan vergelijken. Helaas komen deze sites niet altijd positief in het nieuws, omdat er vraagtekens worden gezet bij de betrouwbaarheid ervan. Zanox wil de consument de beste en betrouwbaarste online winkelervaring bieden en zet zich daarom in voor het verbeteren van de kwaliteit van vergelijkingssites. Dit doet het door het Zanox Orangelabel-platform te lanceren, een marktplaats voor vergelijkingstools dat voldoet aan de eisen van de onafhankelijke toezichthouders AFM en ACM.

Dankzij het Zanox Orangelabel-platform kunnen publishers uit het netwerk van Zanox professionele, kwalitatieve vergelijkingstools aan hun website koppelen zonder daarbij zelf te hoeven investeren in de ontwikkeling daarvan. Binnen deze marktplaats van vergelijkingssoftware worden alleen oplossingen geboden die compliant zijn volgens de beleidsbepalingen van de Nederlandse toezichthouders.

Customer journey
Zanox Orangelabel komt tegemoet aan de behoefte van publishers om relevant te zijn in alle fasen van de customer journey en biedt een extra inkomstenbron doordat zij hun content makkelijker kunnen converteren naar sales. Het platform werkt volgens het revenu share-model en is volledig performance based. Hierdoor is het voor website-eigenaren mogelijk om vrijwel risicoloos superieure technieken te gebruiken die zich bewezen hebben in effectiviteit en in kwaliteit, dankzij correcte prijzen en voorwaarden. De modules worden ingericht met de look & feel van de eigen website zodat de gebruikerservaring optimaal blijft.

Waarborgen van de kwaliteit
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stimuleert consumenten om gebruik te maken van vergelijkingssites om te kunnen besparen op de kosten, maar het wil er ook zeker van zijn dat consumenten daadwerkelijk de beste prijs krijgen als zij via een vergelijker een aankoop doen. De ACM stelt daarom eisen aan vergelijkingssites.

De vergelijkingssoftware die beschikbaar zijn via Zanox Orangelabel voldoen aan de richtlijnen van de ACM en AFM. Alle aanbieders worden individueel door Zanox gecontroleerd. Dit biedt de waarborg dat de software kwalitatief van hoog niveau is en dat de vergelijkingen correct zijn. Maak je als publisher gebruik van de Zanox Orangelabel-vergelijkingsmodules, dan weet je dat deze inhoudelijk correcte en complete vergelijkingen bieden aan consumenten.

Ruim aanbod in betrouwbare vergelijkers voor consumenten
Lauri Koop, Managing Director van Zanox Benelux over het nieuwe platform: “Wij zijn ervan overtuigd dat Zanox Orangelabel een verschil gaat maken in het huidige aanbod van vergelijkingssites, zeker in de telecom- en verzekeringsbranche. De drempel voor websites om kwalitatieve vergelijkingssoftware te gebruiken via Zanox Orangelabel is laag en de kans op hogere inkomsten hoog, omdat deze tools best of breed zijn. Met dit initiatief stimuleren wij websites om af te stappen van minder kwalitatieve tools in de markt. Websites willen immers met de beste software werken voor het beste resultaat. Tegelijkertijd zijn consumenten erbij gebaat dat hun vergelijkingen eerlijk en transparant verlopen.”

Volgens Koop creëert Zanox Orangelabel een win-winsituatie voor alle belanghebbenden: “Door het aanbod van kwalitatieve vergelijkingssoftware te vergroten, sla je drie vliegen in één klap. Je helpt websites met betere en kwalitatievere tools, aanbieders van geavanceerde en effectieve tools kunnen zich specialiseren in het nog beter maken van hun software en consumenten hebben een ruimere keuze in betrouwbare vergelijkers.”

Meer informatie over Zanox Orangelabel vindt u op: http://Orangelabel.zanox.com/home/

Over Zanox
Zanox is het grootste performance marketing netwerk van Europa. Het veelzijdige publishernetwerk van Zanox beslaat op de verschillende devices de gehele customer journey. Hierdoor kan Zanox de merkvoorkeur optimaliseren en advertenties converteren naar leads en sales met behulp van rijke data en inzichten in het online gedrag van consumenten. Het netwerk en de producten van Zanox kunnen op ieder device het juiste aanbod op het juiste moment aan de juiste consument tonen. Adverteerders zijn ervan verzekerd dat iedere euro van het marketingbudget in iedere fase van de customer journey accountable is en effectief wordt ingezet.

Zanox ondersteunt o.a. Zalando, de Bijenkorf, Centraal Beheer Achmea, FBTO, T-Mobile en KPN met betere targeting, het boosten van de performance en het verhogen van de opbrengsten binnen alle fasen van de customer journey. Zanox is gespecialiseerd in premium display, search, RTB, Facebook advertising, mobile advertising en e-mail en affiliate marketing. In 2013 werd Zanox uitgeroepen tot Beste Affiliate Netwerk.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht