Geplaatst door Zerto

Zerto 10 brengt verbeterde disaster recovery en datamobiliteit naar Microsoft Azure

AMSTERDAM, 7 juni 2023Zerto, een dochteronderneming van Hewlett Packard Enterprise (HPE), kondigt de introductie aan van Zerto 10 for Microsoft Azure. Deze oplossing brengt verbeterde disaster recovery, flexibiliteit en datamobiliteit naar omgevingen in Azure. Zerto 10 biedt daarnaast een nieuwe replicatie-architectuur voor efficiënte scale-out en native bescherming van virtuele machines in Azure.

Zerto 10 beschermt data in Azure en zorgt voor een veilige gegevensoverdracht van en naar Azure en tussen Azure-domeinen. Zerto coördineert daarnaast de replicatie voor alle virtuele schijven waaraan een VM in Azure is gekoppeld. Dit waarborgt de dataconsistentie bij failover en gegevensherstel.

De nieuwe cloudarchitectuur van Z10 maakt het eenvoudiger om duizenden virtuele machines op te schalen. De oplossing reduceert de beheercomplexiteit en maakt het mogelijk om de capaciteit van data movers te verhogen of te verlagen op basis van de I/O-niveaus voor de overdracht van data binnen Azure of tussen de productieomgeving en DR-locaties.

“Zerto 10 for Microsoft Azure biedt bedrijven de mogelijkheid om ongekende niveaus van flexibiliteit en schaalbaarheid naar hun cloudomgeving te brengen. De oplossing voorziet in native bescherming van virtuele machines in Azure en biedt ondersteuning voor verschillende Azure-domeinen. Dit alles draagt bij aan uiterst soepele disaster recovery en datamobiliteit”, zegt Matt Boris, vice president Global Go-to-Market bij Zerto. “Met efficiëntere scale-outmogelijkheden en virtual replication appliances in de cloud waarborgt Zerto dat alle bedrijfsgegevens in de cloud veilig blijven.”

“Zerto 10 for Microsoft Azure biedt onze klanten nieuwe mogelijkheden voor disaster recovery in de cloud en oplossingen voor datamobiliteit”, zegt Aung Oo, directeur Azure Storage Engineering bij Microsoft. “Door samen te werken met Zerto stellen we bedrijven in staat de veerkracht en flexibiliteit van hun cloudomgeving te vergroten. Dit geeft blijk van ons streven om innovatieve en veilige oplossingen te leveren die tegemoetkomen aan de veranderende behoeften van onze klanten.”

Zerto for Microsoft Azure is vanaf juli via de Azure Marketplace verkrijgbaar. Daarmee krijgen organisaties eenvoudige toegang tot meer mogelijkheden om hun data veilig te houden. De cloudcomponenten van Zerto kunnen op eenvoudige wijze vanuit de marktplaats worden geïmplementeerd. Dit waarborgt een snelle ingebruikname. Organisaties in alle delen van de wereld kunnen op die manier hun workloads in Azure veilig houden voor de steeds geavanceerdere cyberbedreigingen.

Over Zerto
Zerto, een dochteronderneming van Hewlett Packard Enterprise, stelt bedrijven in staat om 24/7 ongestoord te blijven ondernemen door het vereenvoudigen van de bescherming, het herstel en de mobiliteit van applicaties op locatie en in de cloud. De oplossing van Zerto voor het beheer en de bescherming van cloudgebaseerde data maakt een einde aan de risico’s en complexiteit rond het gebruik van private, publieke en hybride clouds. De gebruiksvriendelijke, volledig op software gebaseerde oplossing maakt gebruik van continuous data protection (CDP)-functionaliteit. Deze biedt veerkrachtige en schaalbare bescherming tegen ransomware, disaster recovery en mobiliteit van data naar multi-cloudomgevingen. Wereldwijd vertrouwen 9.500 klanten op de oplossingen van Ze