ZIENRS wint Netexpo Online Challenge 2014

ZIENRS heeft de Netexpo Online Challenge 2014 gewonnen. De hoofdprijs t.w.v. 3500 euro aan uren van de online specialisten van Netexpo werd op 14 februari j.l. door de directie van Netexpo Internet, Menno en Remco Vriesema, uitgereikt aan Arjan van der Klei, mede-initiatiefnemer van ZIENRS. De jury beoordeelde de inzending van ZIENRS als de meest kansrijke uitdaging voor het jaar 2014.
De genomineerden van de Online Challenge 2014 waren Continuu, Favoroute, It’s About Romi en ZIENRS. Alle genomineerden hadden een zeer kansrijke uitdaging waarin ‘online’ de belangrijkste rol gaat spelen. “Het was voor de jury dan ook moeilijk om een keuze te maken”, aldus Remco Vriesema, directeur van Netexpo (www.netexpo.nl). “De uitdaging van ZIENRS, waarin een collectief van zelfstandige optiekbedrijven een stem wordt gegeven in de landelijke marketing middels een online contentmarketing platform, is uiteindelijk gekozen als winnaar uit alle 46 inzendingen.” De jury was vooral onder de indruk van de wijze waarop ZIENRS de boodschap van de optiekketens in perspectief wil plaatsen en de toegevoegde waarde van het zelfstandige optiekbedrijf beter onder de aandacht wil brengen.
In de optiekwereld wordt de media gedomineerd door de grote ketens. In televisie- en radiocommercials, in advertenties en op internet voeren Specsavers, Pearle en Hans Anders de boventoon. Inhoudelijk wordt er hoofdzakelijk over prijs gecommuniceerd. “De optiek is nu een soort prijsvechtersmarkt. Dus een bril is een bril en die kost 79 euro,” aldus Arjan van der Klei, mede-initiatiefnemer van ZIENRS. “De zelfstandige optiek in Nederland heeft niet de middelen om een tegengeluid te laten horen en kampt met het imago van hoge prijzen. Via ZIENRS.nl krijgt de bezoeker toegang tot specialistische kennis en weetjes in de vorm van artikelen, infographics en video’s en wordt vervolgens doorverwezen naar een van de aangesloten optiekbedrijven. In een traject van een jaar hebben wij samen met een groot aantal onafhankelijke optiekbedrijven deze strategie uitgedacht en staan we op het punt om de website te lanceren.”
Arjan had voorafgaand aan de Online Challenge 2014 geen verwachtingen maar was verrast door de hoofdprijs. “Ik werd via een e-mail attent gemaakt op de Online Challenge van Netexpo. Ik had totaal geen verwachtingen. Het is fantastisch dat we de hoofdprijs hebben gewonnen. Goede campagnes zijn zeer belangrijk voor het succes van ZIENRS. Netexpo gaat ons na de lancering helpen met de promotie van het platform, met name online zoals bijvoorbeeld via Social Media.”
Het nieuwe contentmarketing platform van ZIENRS wordt medio mei 2014 gelanceerd.
Bekijk de promovideo op http://vimeo.com/81208267
De vakjury leden van de Netexpo Online Challenge 2014:
– Remco Vriesema, directeur
– Menno Vriesema, directeur
– Gabriella van der Greft, online marketeer
– Jordy Lefeber, online marketeer
– Sebastiaan van Bercum, accountmanager
– Gert-Jan Dekker, accountmanager
– Arjen Schuiten, accountmanager
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.