Industry Wire

Geplaatst door Ziggo

Ziggo Dome Lanceert vernieuwde website

Vanochtend lanceerde concertlocatie Ziggo Dome een geheel vernieuwde website: www.ziggodome.nl. Uniek aan deze site is dat het informatieaanbod per fase van een evenement naar relevantie wordt aangepast. Daarnaast kan men via Google Indoor de Ziggo Dome bekijken en houdt de website rekening met de persoonlijke, muzikale voorkeur van de bezoeker.

De Ziggo Dome biedt de muziekfans de ultieme voor-, tijdens-, en nabeleving.
Dit begint al op het moment, dat een fan zijn of haar kaartje koopt voor een concert. Op www.ziggodome.nl staat ‘beleving’ centraal. De gehele ‘customer journey’ is in kaart gebracht, waardoor muziekliefhebbers informatie voorgeschoteld krijgen die past bij hun smaak. Na afloop van het concert, publiceert de Ziggo Dome op de website en op social media foto’s en berichten van het evenement en krijgen fans de mogelijkheid hun mooiste momenten met ons delen.

Susan Lukkien, Coördinator Sales & Marketing van de Ziggo Dome:
“In de Ziggo Dome doen we er alles aan om de fan en de artiest centraal te stellen. Daar hoort goede informatieverschaffing bij, net als heel veel voorpret! We zijn ontzettend trots op onze website, omdat wij denken dat elke fan hier nuttige, leuke en passende content kan vinden en zowel voor, tijdens als na het concert de mooiste momenten met andere fans kan delen.”

De website werd, net als de vorige websites van de Ziggo Dome, ontworpen en gecreëerd door touch creative. Het team van touch creative heeft zowel de online als de offline customer journey geanalyseerd en heeft elke ontwikkeling getoetst aan de kernwaarden van de Ziggo Dome. Touch creative: “Muziek is enorm persoonlijk en dat snappen we. De nieuwe ZiggoDome.nl past haar inhoud aan, rondom de voorkeur van de bezoeker. Met indrukwekkende full-screen video en intelligente suggesties. We trekken de persoonlijke live beleving van het concert door naar het online platform. De content verandert, aan de hand van jouw gedrag. ‘Context aware, adaptive design’ noemen we dat. Ingewikkelde webdesign-lingo, maar die wél resulteert in een online visitor experience die klaar is voor de toekomst.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht