Industry Wire

Geplaatst door Adyen

zooplus kiest Adyen voor snelle Europese groei

Adyen, de wereldwijde leverancier van betaaloplossingen, is door  zooplus geselecteerd om alle online betalingen te verwerken. Een forse toename in verkopen en uitbreiding in Europa maakt een centraal platform voor al het online betalingsverkeer noodzakelijk. Adyen speelt hier uitstekend op in met haar oplossing. Tegelijk wordt het betaalproces voor zooplus-klanten vereenvoudigd met de introductie van single click-betalingen.

Zooplus is de grootste online winkel voor petfood en accessories in Europa met meer dan 8000 producten op voorraad. Sinds 1999 heeft zooplus een breed aanbod van producten, van hondenvoer tot krabpalen tot hamsterspeelgoed. Het maakt ze tot een ware one-stop online shop voor alle huisdierenbezitters. Met de betaaloplossing van Adyen heeft zooplus twee belangrijke zaken gerealiseerd. Dankzij de volledig transparante rapportage en de geavanceerde business intelligence-functionaliteit van Adyen beschikt zooplus nu over een goed inzicht in het gedrag van al haar klanten. Ook is met de komst van Adyen het bestelproces vereenvoudigd. Klanten die een order plaatsen kunnen nu hun betaling met één klik voltooien.

“Ons doel is onze klanten en hun huisdieren blij maken,” legt Dr. Mischa Ritter, CDO bij zooplus, uit. “In 2013 verwachten we meer dan tien miljoen pakketjes te versturen naar onze klanten. Daarvoor hebben we partners in meer dan twintig verschillende landen, van Finland tot Italië en van Spanje tot Slowakije. We hebben een wereldwijde betaalpartner als Adyen nodig, met diepgaande kennis van onze markt en de betaalbehoeften. Alleen zo’n partij kan onze voortdurende groeiplannen ondersteunen.”

Het Adyen betaalplatform wordt volledig gehost aangeboden. De verantwoordelijkheid om te voldoen aan alle eisen van wet- en regelgeving hieromtrent wordt daardoor bij zooplus weggenomen. De oplossing bevat daarnaast een uitgebreide suite van diensten op het gebied van e-commerce anti-fraude, conversieanalyses en geautomatiseerde terugbetalingen.

“Adyen heeft de wereldwijde dekking en lokale expertise om zooplus te ondersteunen in haar snelle internationale groei,” zegt Roelant Prins, CCO bij Adyen. “Dankzij Adyen kan zooplus nu transacties over meerdere verkoopkanalen integreren en verwerken. Online, mobiel, IPTV, point-of-sale, bestellingen via de mail of telefoon en directe elektronische facturatie – alles loopt via één verbinding.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht