Geplaatst door ZyLAB

ZyLAB brengt gratis DVD uit: ‘Bringing eDiscovery In-House’

Enkele highlights van de dvd zijn:

• Een video over informatiemanagement in juridische procedures met grote volumes ongestructureerde informatie, door Mr. Gonzalo De Cesare van de United Nations. In deze presentatie geeft De Cesare inzicht in de uitdagingen waarmee de VN oorlogstribunalen worden geconfronteerd op het gebied van informatie management. Tijdens oorlogsonderzoeken analyseren onderzoekers enorme hoeveelheden informatie. Om hen hierbij te ondersteunen is een eDiscovery- en eDisclosuresysteem opgezet voor de advocaten van de verdediging en officieren van justitie over de hele wereld. De dvd toont hoe zij met behulp van dit systeem het bewijs kunnen vinden, er snel doorheen navigeren en het begrijpen.

• Een whitepaper ontwikkeld in samenwerking met George Socha, oprichter van EDRM (Electronic Discovery Reference Model). EDRM verschaft een eenvoudig, pragmatisch overzicht over de manier waarop juridische professionals en organisaties eDiscovery horen te interpreteren. Hierbij moet ook rekening gehouden worden met de informatie verwerkingsprocessen, de bijkomende risico’s en de beschikbare technologische oplossingen die relevante activiteiten kunnen ondersteunen.

• Podcasts over onderwerpen zoals ‘Hoe Text Mining onderzoeken en eDiscovery stuurt’, ‘Hoe datavisualisatie uw zoekresultaten inzichtelijker maakt’ en ‘Het belang van XML voor goede informatie management’.

“We hebben jaren ervaring in het bieden van eDiscovery-oplossingen aan organisaties over de hele wereld. Nu hebben we een dvd samengesteld, zodat we deze kennis kunnen delen”, zegt Jan Scholtes, Chief Strategy Officer bij ZyLAB. “Veel organisaties zijn terughoudend om een eDiscovery-oplossing aan te schaffen, omdat zij denken dat deze ingewikkeld en duur zijn. Ons doel is om organisaties de meest dure en ingewikkelde elementen van een juridisch dispuut in een bedrijf te leren beheren door het te automatiseren. De realiteit is dat organisaties heel eenvoudig makkelijk te gebruiken eDiscovery tools kunnen implementeren, waardoor ze veel geld kunnen besparen.”

Over ZyLAB
ZyLAB – opgericht in 1983 – is een toonaangevende leverancier van information access oplossingen die Global 2000-bedrijven en overheden helpt bij het digitaal archiveren en beheren van miljoenen pagina’s gedigitaliseerde papieren- en elektronische documenten, inclusief e-mail en multimedia. Door de complete onderzoeksmogelijkheden van ZyLAB, met hoge kwaliteit zoek- en vindopties in ruim 400 talen, kunnen gebruikers alle informatie eenvoudig online organiseren en delen.
Met ruim 9.000 installaties wereldwijd en meer dan 1.7 miljoen verkochte licenties beschikt ZyLAB over veel ervaring en kennis in uiteenlopende bedrijfssectoren en -applicaties. ZyLAB’s Europese klanten omvatten een aantal toonaangevende organisaties op het gebied van onderzoek en justitie zoals de Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD), Serious Fraud Office in het Verenigd Koninkrijk, de Duitse Douane (ZKA), de Zweedse belastingdienst (Skatteverket) en het Italiaanse ministerie van Justitie (Ministerio della Giustizia Italiana). Belangrijke klanten in de VS zijn overheidsinstanties als de FBI, CIA, Securities and Exchange Commission, Internal Revenue Service, Department of Homeland Security, the White House en Department of the Treasury. Daarnaast zijn ook bekende merken als Pepsico, Anheuser-Busch en Pacific Life Insurance Company klant van ZyLAB. De onderneming heeft hoofdkantoren in Amsterdam en Washington DC en regionale kantoren in Barcelona, Düsseldorf, Londen, Parijs en Singapore. Voor meer informatie: www.zylab.com

Voor redactionele informatie: ref.: PB1010
Influx PR, Jakob Brons / Hilde Mussche, Stoomwezenstraat 33, 7331 AE Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: ZyLAB@influx-pr.com, Website: www.influx-pr.com