Deel dit artikel
-

Heineken is virtuele tocht naar Turijn gestart

In de aanloop naar de Olympische Winterspelen van 10 tot 26 februari organiseert Heineken een online race van Amsterdam naar Turijn, waar de spelen plaatsvinden. De bierbrouwer wil met de virtuele actie aandacht vestigen op het Holland Heineken House, de plek waar tijdens de spelen Nederlandse sporters, fans en pers elkaar ontmoeten. Heineken wil het Holland Heineken House deze spelen een prominentere plek op internet geven.

Tijdens de spelen doet Heineken via een nieuwslog continue verslag vanuit het Holland Heineken House. “Op televisie wordt vooral verslag gedaan van de huldigingen in het Holland Heineken House, maar er gebeurt veel meer. Daar willen we de mensen in Nederland van op de hoogte stellen,” vertelt Rogier Vijverberg van bureau Qi, dat samen met Heineken de online race en het nieuwslog bedacht. “Omdat de spelen maar een hele korte looptijd hebben, willen we nu al de aandacht vestigen op het Holland Heineken House en het virtuele equivalent daarvan.”

Vorige week ging de virtuele race van 1500 kilometer in stilte van start op de website van Heineken. Snelle deelnemers kunnen de tocht in minder dan drie dagen afleggen en maken kans op een prijs, bijvoorbeeld een reis naar de spelen. Om kilometers af te leggen moet een deelnemer opdrachten beantwoorden die hij binnenkrijgt via e-mails; wie opdrachten fout oplost krijgt straftijd of moet een omweg maken.

Als een deelnemer inlogt op de actiesite ziet hij foto’s van de plek waar hij zich op dat moment in de virtuele tocht bevindt. Heineken stuurde daarvoor een fotograaf op pad die op de route tussen Amsterdam en Turijn zo’n 5000 foto’s maakte.

Heineken wil bezoekers naar de site trekken via onder meer tv-commercials en zogenaamde gouden plakken die de bierbrouwer in kratten bier heeft gestopt; op de plakken staat een code die bierdrinkers kunnen invullen op de actiesite. Sommige van die codes zijn gekoppeld aan prijzen. “We hopen daarnaast ook op aandacht van webloggers,” vertelt Vijverberg. “Je ziet dat als één of meerder bloggers over de actie schrijven, de aandacht in de blogwereld zich vaak als een kring in het water uitbreidt.”

Deel dit bericht

3 Reacties

gerard

Een leuk idee, maar de uitwerking laat naar mijn mening te wensen over. Het reizen op zich heeft iets spannends maar de flauwe flash spelletjes en database error na aankomst in Turijn deden mijn hart niet sneller kloppen. Hopen dat het met de sporters iets soepeler gaat!

King Yiu Chu

Goh…. ooit gehoord van het succes van de Heineken Travel game uit 1999. Was toen een groot succes 😉

Huib

Volgens mij zijn er wel meer adverteerders bezig met de Olympische Spelen en een 'Trip winnen', zie bijvoorbeeld http://www.samsungskateoff.nl/.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond