Deel dit artikel
-

Wehkamp-applicatie roept wrevel concurrentie op

De mobiele applicatie van Wehkamp waarbij gebruikers in de winkel van een concurrent korting krijgen op een bestellingen bij Wehkamp, valt niet overal in goede aarde.

Wanneer een gebruiker zich bevindt op een kortingslocatie dan kan er via de applicatie met 10 procent korting besteld worden bij Wehkamp. Dit gebeurt enkel in actieperiodes, die de applicatie kenbaar maakt.

Wehkamp heeft winkels en winkelstraten geselecteerd en gebombardeerd tot kortingslocaties. Hiertoe behoren onder meer Ikea, Hema en Media Markt.

Een gebruiker werd al verzocht de Media Markt te verlaten toen hij via de applicatie in die winkel probeerde een televisie te bestellen bij Wehkamp.

De dichtstbijzijnde kortinglocatie wordt automatisch gevonden door de applicatie, of met een opdracht tot het zoeken van de dichtstbijzijnde kortinglocatie. De applicatie is geschikt voor iPhone, Android, Windows Mobile en BlackBerry.

Update: Naar alle waarschijnlijkheid is de reactie van joost Vriesen, de gebruiker die verzocht werd de Media markt te verlaten, een mooie seeding van Wehkamp.

Deel dit bericht

6 Reacties

maarten Roelofs

Leuke app. Maar het genoemde voorbeeld ligt er wel erg dik op. Iets te duidelijk seeding: -kortings voorbeeld noemen-oproep tot reageren-alle zelfstandig naamwoorden juist gespeld conform handelsnaam-1 'toevallige typefout'-volledige url onderaan  oftewel 5 red flags voor de lezer om dit te herkennen als een gevalletje actief posten

Jannemiek - Emerce

@Maarten, Vijf rode vlaggen inderdaad. Bij navraag blijkt uit een reactie van Joost Vriesen dat hij naar alle waarschijnlijkheid een niet bestaand persoon is. Ik ben er met open ogen ingetuind. Eerst tijd voor koffie nu. Blijft staan dat het een leuke actie is van Wehkamp.

Merel

Moet eerlijk zeggen dat toen ik de app net gebruikte bij dixons om mijn korting daar uit te onderhandelen, door de app te laten zien, ze er wel even om glimlachte maar tegelijk aangaven er niet echt blij mee te zijn. Geinige actie is het!

M

Mooie actie van Wehkamp 🙂 Het retaillandschap is aan het veranderen en of je dat nu leuk vindt of niet: als je niet meeverandert als retailer loop je achterstand op. Ik gebruik zelf al een tijdje apps die barcodes kunnen scannen en koppelen aan prijsvergelijkers om over de prijs te kunnen onderhandelen. Met name bij elektronica, witgoed en bruingoed blijkt dat bijzonder effectief te zijn.

joris

Die seeding is nog slecht uitgevoerd ook, op de Wehkamp site staat valt in het persbericht van 21 april te lezen dat de eerstvolgende actieperiode per 22 april is (vandaag dus). Kennelijk had deze kortingsfanaat privileges (als medewerker van Wehkamp?!?) waardoor de app bij hem al werkte op 21 april.

Koos

De korting van 10% werkte daadwerkelijk al toen hij in de app store enz stond. Neemt niet weg dat het seeding is :-). Maar de 10% werd wel al degelijk vanaf het begin van introductie toegekend. Vrienden van mij hebben namelijk vlak na introductie iets besteld met die 10% korting.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond