Deel dit artikel
-

Top-5 Mobile marketing

Mobile marketing

Winnaar: Service2Media

  1. Service2Media
  2. IceMobile
  3. MobyPicture
  4. Mobillion

Geert Kolthof, ceo Service2Media:

Al sinds 2005 zijn ze bezig met mobiele apps – het begon met Java-applicaties die draaiden op alle toestellen. Maar met de komst van de iPhone zijn apps pas echt in schwung geraakt. "Nog steeds is het geen massamarkt," tempert Geert Kolthof de verwachtingen: "Slechts 2 à 3 procent van de Nederlanders heeft een iPhone."

Maar er staat wel heel veel te gebeuren, stelt Kolthof. "Kijk naar de ontwikkelingen rondom Android, Nokia en Windows 7. Daarnaast is er de opkomst van de tablets. Een gigantische nieuwe markt die een enorme vlucht neemt." Het Nederlandse Service2Media behoort tot een van de tien wereldwijde spelers die de markt van mobiele applicaties gezicht geven.

Een markt die volgens onderzoekers vijf keer groter wordt dan de pc-markt. Service2Media ontwikkelt platforms met applicaties die op alle toestellen draaien. "Het idee van een platform is dat je bij een nieuwe versie niet alle software steeds hoeft aan te passen. Dat zou veel te kostbaar zijn." Gehoorde kritiek dat platforms geen goede kwaliteit zouden bieden, vindt Kolthof ongegrond. "Kijk naar onze klanten, dat zijn grote namen. Die zouden dat niet dulden."

Dankzij de app stores is er volgens Kolthof voor mediabedrijven ook eindelijk een verdienmodel. "Het is zo laagdrempelig dat het voor mediapartijen echt interessant wordt." Daarnaast ziet Kolthof allerlei gemaksdiensten ontstaan: "Dat je met je mobiele telefoon op afstand je dvd-recorder kunt programmeren bijvoorbeeld." Service2Media verwacht komend jaar flink te groeien. "Zo explosief, dat we met partners gaan samenwerken."

Deel dit bericht

3 Reacties

Nummer 5

Waar is nummer 5?

gijs Vroom - Emerce

@Nummer 5 De overige bekende mobile partijen zijn wel opgenomen in de vragenlijst, maar haalden in het onderzoek niet het vereiste aantal beoordelingen om verantwoord in de resultaten mee te nemen. We mogen deze bedrijven derhalve niet opnemen in de uitslag (van het onderzoeksbureau). Een oorzaak zou kunnen zijn dat de mobile branche nog opkomend is en bedrijven relatief minder bekend of smallere klantenbasis hebben dan in andere segmenten. Echter, dat is een aanname.

ben benieuwd

En welke partijen staan dan op die lijst?1234 is meer technisch, dan marketing..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond