Deel dit artikel
-

Adobe met online tool voor testen online reclame

Adobe lanceert een online dienst waarmee uitgevers en creatieve bureaus online reclameuitingen kunnen valideren tegen de standaard IAB-richtlijnen.

Met Project Adthenticate tracht Adobe het lastige handwerk rondom online reclame weg te automatiseren. Uitgevers en creatieven kunnen op de site testen of hun rich media advertising voldoen aan de geldende standaarden die brancheorganisatie IAB definieerde voor 2011.

Zo is het mogelijk om de reclames in een keer te testen voor een verscheidend aan computers en browsers waar ze op kunnen verschijnen. Tegelijkertijd wordt zo zichtbaar welke belasting de reclames veroorzaakt op de processor van de computer van een ontvanger, of de tracking tags goed zijn geïmplementeerd en of animaties niet langer lopen dan de bedoeling is.

Adobe ontwikkelde een API, waardoor het ook mogelijk is om de online tool te integreren met de bestaande systemen binnen een bedrijf.

Project Adthenticate bevindt zich nog in een publieke testfase. Het is niet duidelijk wanneer deze afloopt en tegen welke kosten de dienst daarna commercieel zal worden aangeboden.

Adobe maakte gisterenavond bekend dat het 750 man personeel ontslaat in Amerika en Europa. Deze reorganisatie maakt deel uit van een strategische heroriëntatie op de markt. Het bedrijf wil zich meer gaan richten op digitale marketing en reclame en mobiel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond