Deel dit artikel
-

ClickDistrict pleegt Duitse overname

ClickDistrict neemt Digital Response uit Hamburg over. Daarmee hoopt het zijn positie in Duitsland te bestendigen met als voorbereiding op groeiversnelling.

De overname van Digital Response werd gisteren bekendgemaakt (PDF). Over de financiële kant van de transactie is niets bekend gemaakt.

Directeur Marco Kloots van ClickDistrict: “Wij zitten in Düsseldorf, zij in Hamburg. Duitsland is een hele grote markt en als je wilt doorgroeien dan moet je in meerdere steden actief zijn. Zij hebben geen DSP-technologie, wij wel, en wij zochten uitbreiding en daarin konden zij voorzien.”

Düsseldorf is de stad waar veel mediabureaus zitten, Hamburg is de stad waar veel traditionele en grote uitgeverijen zijn gevestigd. Berlijn is de stad van de technologiestarters.

De partijen zijn in zekere zin geen onbekenden van elkaar. Ze delen in eValue een gezamenlijke investeerder. Volgens Kloots werd de transactie niet geïnitieerd door de investeerder. Arnoud van Leeuwen en Kloots hebben de meerderheid van de aandelen en hebben het daarom ultimo voor het zeggen bij de strategiebepaling.

eValue is het investeringsbedrijf van Thomas Falk. Hij stond aan de wieg van advertentiesysteem Falk eSolutions. Dat werd in 2006 door DoubleClick gekocht. DoubleClick werd op zijn beurt gekocht door Google in 2007.

ClickDistrict heeft behalve in Nederland en Duitsland ook kantoren in Spanje, Zweden en Rusland. Het bedrijf is gespecialiseerd in het gericht uitserveren van internetreclame.

Foto: Manuela de Pretis (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond