Deel dit artikel
-

Consument spendeert meer tijd aan apps van retailers

Er wordt zes keer meer tijd besteed aan apps van retailers dan een jaar geleden. Dat blijkt uit analyse van Flurry, dat 1800 iOS- en Android-apps met elkaar vergeleek.

De tijd die consumenten besteden in apps van Amerikaanse ketens als Walmart, Target, Macy’s, Victoria’s Secret, Gap en Saks 5th Avenue is zelfs met 132 procent toegenomen, maar er zijn apps met een nog grotere groei, zoals die van veilinghuis eBay,

Ook geeft het onderzoek duidelijk aan waar de meeste aandacht naar uitgaat. Apps met dagelijkse aanbiedingen scoren hoog, net als prijsvergelijkers, maar de grootste groei zat hem opvallend genoeg in de retailerapps, oftewel applicaties van individuele winkels.

Volgens Flurry kunnen retailers dan ook niet meer zonder een app en zou het een standaard onderdeel moeten worden van hun marketingstrategie.

Deel dit bericht

2 Reacties

Remy Bleijendaal

Het is altijd een beetje oppassen met dit soort onderzoeken van Flurry. Ze zijn waarschijnlijk zeer goed in het doormeten van app gebruik. Maar ze hebben beperkt zicht op de markt, doordat ze de markt alleen zien vanuit de apps die zij meten. De groei die zij zien in app gebruik is niet los te zien van de groei aan apps die zij doormeten voor hun klanten.

Tenslotte: hun conclusie is daarnaast ook wel erg vergaand en is niet echt af te leiden uit hun onderzoek. Hoe zit het met mobile webgebruik van de retailer? Wat zijn de conversies in apps? En denken we nu echt met z’n allen dat elke retailer een app moet en dat consumenten daarop zitten te wachten? Een succesvolle app bouwen met voldoende gebruikers is in Nederland slechts voor een paar zeer grote retailers haalbaar.

Kris

Telkens er een nieuw communicatie medium beschikbaar is dan spendeert de consument daar tijd aan. Dit is geen verrassing en die 525 % springt er wel wat uit maar ik heb toch enkele bedenkingen bij die studie:
– Flurry biedt data analyse software aan en helpt met conversies maar de studie vermeld niks over conversies. Hadden de cijfers goed geweest, al was het voor een subgroep, dan pakte men daarmee uit.
– Deze studie gaat over 1800 apps, nochthans gebruiken 230000 apps Flurry.
Dit lijkt dus op kersen plukken waarbij je enkel de rijpe kersen plukt en deze in je mandje legt, wat toelaat om te zeggen “kijk eens hoe rijp de kersen zijn”
– Men gebruikt grote namen zoals Saks, Walmart, Gap, Victoria’s Secret, … maar er staat dat dit niet betekent dat deze Flurry gebruiken.

Ze doen zichzelf en de ontwikkelaars geen plezier met lucht te verkopen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond