Deel dit artikel
-

Coolblue breder in ‘algemeen huishoudelijk’

Coolblue opent steeds meer algemene huishoudelijke webwinkels met artikelen zonder een stekker. Daarmee begeven de Rotterdammers zich steeds meer in het vaarwater van grote concurrenten als Wehkamp en bol.com.

Directeur Pieter Zwart maakte zijn bedrijf Coolblue groot met de handel in MP-speler, computers, tablets en telefoons. Over de jaren heen kwamen er steeds meer winkels onder het Coolbluelabel te hangen. De grote gemene deler van al die winkels was dat het elektronische apparaten waren. Daar begint nu verandering in te komen.

Sinds afgelopen najaar verkoopt het bedrijf namelijk al peper- en zoutmolens en een blik op de winkellijst laat zien dat er steeds meer shops komen voor ‘spullen zonder een stekker’. Recente toevoegingen zijn winkels met bestek, messen, pannen, servies, theepotten en wijnglazen. Zwart laat desgevraagd weten dat “Ons model zich niet beperkt tot elektronica.” Hij laat zich echter niet uit over de exacte toekomstplannen.

Met algemene huishoudelijke artikelen manoeuvreert Coolblue zich op het terrein dat traditioneel wordt gedomineerd door Wehkamp/Fonq en ook bol.com, dat komend jaar weer drie nieuwe productgroepen aan de lijn toevoegt. Of er een hevige concurrentiestrijd tussen het drietal komt, hangt af van de snelheid waarmee de partijen hun aanbod uitbreiden en hoe fel ze dat promoten.

Net als bol.com wil ook Coolblue zich steviger manifesteren in het fysieke winkellandschap. Het bedrijf zoekt in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht grote winkelruimtes met veel parkeerruimte. Naar verluidt beperken de fysiekewinkelplannen zich niet tot die drie steden.

Het bedrijf boekte afgelopen twee weken naar eigen zeggen een omzetgroei tot vijftig procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond