Deel dit artikel
-

Emerce eFinancials: internet bankieren ABN gaat drastisch op de schop

ABN AMRO haalt zijn hele online bankiersomgeving overhoop om meer waarde aan klanten te kunnen bieden. Dat vertelde Jessica Niewierra directeur Internet & Mobiel bij ABN AMRO zojuist op Emerce eFinancials in Bussum. De belangrijkste reden is de enorme groei van mobiel bankieren.

In de afgelopen maanden is het mobiele gebruik van internet bankieren bij ABN zo hard gestegen, met 69 procent, dat ABN ook zijn desktopomgeving wil aanpassen en uitbreiden. “Dat lijkt misschien onverstandig”, vertelde Niewierra. “Wij hebben een waarderingscijfer van 9,2 van de Consumentenbond voor het traditionele product, maar wij zien de tevredenheid daarvan in eigen onderzoek dalen onder invloed van het mobiele gebruik. Dus moeten wij veranderen.”

Niet alleen krijgt de desktopomgeving dezelfde look & feel als de mobiele omgeving voor een ‘vloeiende kanaalbeleving’, de site past zich ook aan aan het profiel van de gebruiker. Niewierra spreekt over contextueel bankieren. De toegevoegde waarde zit hem in extra hulpmiddelen, bijvoorbeeld voor ZZP’ers, maar ook mogelijkheden om het bankieren zelf te personaliseren met bijvoorbeeld foto’s. Persoonlijk en dichtbij, zijn de kernwoorden.

De bank heeft ook de ontwikkeling van zijn apps versneld. Om de zoveel maanden wordt nieuwe functionaliteit toegevoegd en geëvalueerd.

Ook bekijkt men op een deel van de functionaliteit naar bijvoorbeeld Facebook kan worden overgeheveld. “Voorwaarde is een goede beveiliging, daarom heeft dat nu nog geen hoge prioriteit. Maar wij nemen het wel erg serieus en volgen de ontwikkelingen. Wij willen zijn waar onze klanten zich bevinden.”

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond