Deel dit artikel
-

‘Facebook wil advertentieplatform van Microsoft overnemen’

Facebook zou overwegen om het advertentieplatform Atlas Solutions over te nemen, dat Microsoft in 2007 heeft gekocht als onderdeel van aQuantive. Dat meldt AllThingsD.

AQuantive was destijds een van de grootste miskopen van Microsoft en de zes miljard dollar die het bedrijf ervoor betaalde moest uiteindelijk worden afgeschreven. Diverse onderdelen werden verkocht, maar Atltas was niet aan de straatstenen te slijten. De laatste gesprekken waren met AppNexus.

Het Atlas-platform wordt gebruikt om advertenties op websites te plaatsen en de resultaten te meten. Enkele grote bedrijven hebben er gebruik van gemaakt, waaronder AT&T, maar Atlas raakte al gauw marktaandeel kwijt aan DoubleClick, dat door Google werd ingelijfd.

Met Atlas zou Facebook wel beter kunnen concurreren met andere advertentieplatforms. Zelf ontwikkelen kost tijd en geld. Via Facebook Connect zouden bij Facebook ingekochte advertenties op externe sites kunnen worden geplaatst.

Geen van beide bedrijven heeft de onderhandelingen overigens willen bevestigen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond