Deel dit artikel
-

Facebook Offers van start in Nederland

Koopjes jagen via Facebook is met de introductie van Offers realiteit. De eerste bedrijven delen al digitale kortingsbonnen uit, wat lijkt aan te slaan bij hun publiek.

Hello Fresh experimenteert sinds afgelopen maandag met Facebook Offers, of Facebook Aanbiedingen. Het van oorsprong Engelse bedrijf verkoopt doorgaans voor veertig of vijftig euro zakken met complete recepten eten voor een week. Via Facebook kunnen belangstellenden twintig euro korting krijgen.

Verhoudingsgewijs zestien procent van de volgers van digitale verswinkel Hello Fresh, 196 van de 1.226 Like’ers, reageerde op de aanbieding. Dat gegeven werd vervolgens weer op zijn beurt gemeld in de nieuwsstroom van de betreffende gebruiker. Dat moet tot virale promoties leiden, is de gedachte.

Facebook verdient hieraan, wanneer de verstrekker van de aanbieding besluit om zijn bericht met reclame te promoten. Dat vergroot het bereik en daarmee, in potentie, de omzet. De profielensite vangt een vergoeding voor de bemiddeling.

Facebook Offers wordt momenteel internationaal uitgerold.

In Nederland was Schiphol, voor zover bekend, de eerste grote gebruiker van Aanbiedingen.

Foto: Coanri/Rita (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

J. Leeuwis

Overal en nergens jagen de koopjes nu op de gebruiker. Bekijk een kort introductie filmpje op YT:
http://www.youtube.com/watch?v=B60eo6HcFJg

Marketingsupply

‘Niemand zit meer te wachten op digitale kortingsbonnen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond