Deel dit artikel
-

Groeigeld voor Spartoo, ‘concurrent’ van Zalando

Online schoenenwinkel Spartoo trekt 25 miljoen euro nieuw groeikapitaal aan. Het wil groeien op de Europese markt, die nu al wordt gedomineerd door Zalando.

De hoofdaannemer van de financieringsronde is het Belgische investeringshuis Sofina. Dat heeft onder meer belangen in bedrijven als Colruyt, Delhaize, Danone en Ipsos. Het kleine Spartoo lijkt een vreemde eend in de bijt tussen die grote namen.

Naast Sofina doen ook de investeerders uit de eerste ronde mee: A Plus Finance, CM-CIC Capital Privé, Endeavour Vision en Highland Partners. Zij legden in de eerste ronde 5,5 miljoen euro in en in de tweede twaalf miljoen.

Het groeigeld is bedoeld om de Fransen te helpen bij hun Europese expansie. Het meeste geld zal aan marketing worden besteed, aangezien de onderneming al webwinkels heeft in 27 landen in de Europese regio.

Het is niet bekend tegen welke waardering Sofina instapt.

Eerder deze week werd bekend dat investeerder Kinnevik tien procent van de aandelen Zalando kocht voor 287 miljoen euro. De Zweden waarderen het bedrijf uit de stal van Rocket Internet op drie miljard euro.

Spartoo betoogt dat er ruimte is op de online schoenenmarkt, omdat deze uiteindelijk zal groeien naar vijftig miljard euro.

Foto: JD Hancock (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Spartoo heeft een zeer professionele website die wel veel energie vereist qua onderhoud en updating. Dat kan ze nog wel eens op gaan breken. Het assortiment is naar mijn mening te breed en te diep en dat maakt het allemaal nog complexer. De toekomst van online shops zal (net zoals in de fysieke wereld) medebepaald worden door het vermogen om tegen lage kosten je producten te kunnen verkopen en distribueren. Lean and Mean is dan belangrijk en meer en meer moet je daar met je website rekening mee houden want de concurrentie gaat ook die kant op.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond